Kdy měnit rozvody u Octavie tak, abyste předešli až roztržení řemene a s tím souvisejícímu vážnému poškození motoru? V nejlepším případě může být následkem přetržení ohnutí sacích či výfukových ventilů, v nejhorším případě může ovšem dojít k nutnosti výměny váčkové hřídele či dokonce poškození bloku motoru. Ideální je s předstihem nechat si v servisu vyměnit celou rozvodovou sadu.
Rozvody u vozů Škoda: Intervaly výměny – zde ⇒
Kdy rozvody měnit? | Rozvodový řemen či řetěz | Videa | Recenze řidičů
Kdy rozvody měnit?
Ideální doba výměn rozvodů je relativní v závislosti na typu motoru. Lze ovšem napsat, že interval se pohybuje:
- mezi 60.000 km až 200.000 km, NEBO
- po 6 letech užívání auta.
*Obvykle se uvádí jako kratší interval výměny u dieselových motorů (60 až 150 tis. km), delší interval pak u benzinových motorů Octavie (120 až 200 tis. km).
Rozdíl mezi rozvodovým řemenem a řetězem
Cena za výměnu rozvodů se pohybuje mezi 5.000 Kč až 10.000 Kč v závislosti na typu motoru a servisu.
- rozvodový řemen – levnější a jednodušší výměna, měnit obvykle mezi 60.000 až 180.000 km (využívá některá Škoda, VW, Ford)
- skládá se z: napínací kladka, vodící kladka, rozvodový řemen, vodní čerpadlo
- rozvodový řetěz – dražší a náročnější výměna, nutno měnit po cca. 200.000 km (využívá například automobilka BMW, Honda, Mercedes)
- skládá se z: napínák řetězu, rozvodový řetěz, vodící lišty, kluzné vedení, těsnění
Obvyklým důvodem výměny rozvodů je opotřebení (teplotou, vytékajícími tekutinami, či mechanické poničení).
Moje Octavia II, rok výroby 2012 má aktuálně najeto 50 tis. km a příští rok se právě na výměnu rozvodů chystám. O ceně a průběhu informace doplním tedy již příští září. Aktuálně můj gumový rozvodový řemen vypadá pohledově velmi dobře, napnutě a bez jakýchkoliv podezřelých zvuků.
- problematické motory 1,8 TSI a 2,0 TSI (detailní článek)
- diskuze na fóru na téma Kolik vydrží rozvody
Výměna rozvodů (ozubeného řemene) u Škoda Octavia a Superb | |||
Octavia I | TDI, SDI | 60.000 km až 150.000 km | v závislosti na roku výroby |
Octavia I, Superb, Rooomster | TDI, PD | 90.000 km až 120.000 km | v závislosti na roku výroby |
Superb | TDI, PD | 120.000 km | |
Octavia II | TDI, PD | 120.000 km až 150.000 km | v závislosti na roku výroby |
Octavia I, Superb | 1,8 l | 180.000 km | |
Superb | 2,0 l | 120.000 km | Napínací kladka každých 120.000 km |
Octavia II | 2,0 l | 180.000 km |
Videa
Jak probíhá výměna rozvodů (nejen) u Octavie
Jak fungují rozvody (stručně)
Recenze řidičů
Pro představu zde přikládám i zkušenosti řidičů Octavií a jejich náklady na výměnu a při jakém nájezdu do výměny rozvodů investovali.
Michal: „Cena 3500 Kč za práci jsem si odvedl sám ale kdo není zkušený ať to dá do servisu i přesto že na tom moc není.“
Tomáš: „7.000 Kč i s prací“
Ondra: „Octavia 2 1.9 TDi při 250.000 km za 2.439 Kč i s vodní pumpou vše Skf, práce nic.“
Aleš: „Rozvody řemen měním co 80 tisíc a řetěz co 270 tisíc mám takovou zkušenost dvakrát jsem v životě posouval výměnu rozvodů a dvakrát jsem dělal potkaný motor.“
David: „Octavia 3, měněno na 150 tis.km (jinak by se měly měnit až na 210 tis. km) kvůli vodní pumpě (problém TDI verze EA288), motor 1.6Tdi. 77kw CLHA. Cena v autorizovaném servisu 15 tis. u soukromníka cca 11 tis. Při výměně pumpy se většinou mění aspoň řemen rozvodů, pokud se ten neměnil tak já osobně bych to raději udělal dříve, ten můj byl už docela opotřebovaný. Ale pokud bude řemen dobrý nemá cenu to měnit dříve ale to chce k někomu do servisu aby na to mrkl.“
David B.: „Octavia 2 1.9 TDI 400.000 km, 2.500 Kč skf. Vše v naprostém pořádku.“
Honza: „Octavia I, 70.000 km a vyšlo mě to na 1500 Kč“
Martin J.: „Po skoro 6 letech a nalítaných 130.000 km u 2.0 MPi zvažuji, jestli to nedojezdit. Řemen vypadá v pohodě. Osobně si myslím, ze měnit po 60.000 km je nesmysl, i když u těch 1.4 tsi to chrastí po 40.000 km jak ve stará pixle.“
Lukáš S.: „Octavia 1 to je teda docela velké rozmezí 60 – 180000 km. Podle typu motoru. v servise mi bylo sděleno, že u 1,9 TDI 81 kW je optimální kolem 90.000 km.“
Honza M.: „Řemen a ložiska vydrží mnohem víc než je předepsaná výměna ale proč to riskovat. Většinou ale začne téct vodní pumpa (díky agresivní nemrznoucí směsi a nebo jo rám dá někdo silnější než je předepsáno) a to je potom dobré vyměnit všechno. Vyjde to levněji než GO motoru.“
Milan: „Octavia II, 1.9 tdi 77kw . Pumpa + rozvody + práce = 5.000 Kč“
Jan R.: „U dvojkový 2.0 tdi 103 kw jsem měnil na 150.000 km a bylo to kolem 8.000 Kč i s prací a výměnou řemenu“
Tomáš Z.: „Dvojková Octavia 1.9 77kw rozvody komplet včetně práce 4.800 Kč, značka Contitech.“
Jirka: „Octavia II 2.0 TDi PD (interval 120.000 km). Cena nějakých 3.750 Kč.“