Další z řady návodů pro vaše podzimní víkendy.
Otevřeme kapotu motoru, vydloubneme plastové krytky a sundáme oba plastové kryty motoru (10ka klíč)
Vycvakneme si s úchytů lanko plynu a dáme jej stranou, ať nám nepřekáží.
Poté sundáme plechový černý držák (2 šrouby 13ka klíč), šrouby tohoto držáku drží zároveň napínací kladku.
Dále za pomoci plochého klíče 15 přepereme napínací kladku a sundáme drážkový řemen.
Dále vytočíme poslední šroub a sundáme napínací kladku.
Nyní sundáme vrchní a prostřední díl krytu rozvodů – vrchní je nacvaklý na sponách a prostřední drží 3 šroubky M6 na 10ku klíč. Lze povolovat zvrchu malou golou.
A zároveň si vycvakneme konektor z čidla vačky.
Jelikož se čidlo nachází pod rozvodovým kolem vačky, je třeba si nejdříve nastavit rozvody na značky. Pro jistotu si můžete udělat ještě barvou svoje značky. Podotýkáme, že je potřeba míti zařazený neutrál a pro jistotu také zataženou ruční brzdu, aby vám auto neujíždělo.
Nyní, pokud nemáme přípravek na povolení kola vačky, si nasadíme na řemenici kliky 21ku gola ořech a přidržíme, aby se nám netočil motor při povolování šroubu, jenž drží rozvodové kolo vačky. Povolujeme gola ořechem č.18.
Poté, co se nám podaří povolit kolo vačky si překontrolujeme správnost nastavení rozvodů a povolíme napínací kladku rozvodového řemene 13kou klíčem.
Poté sundáme ozubený řemen z kola vačky.
Nyní vytočíme šroub z kola vačky a ozubené kolo stáhneme dolů. Je na klínku.
Demontujeme samotné čidlo vačky, které drží dva šrouby imbus č.5 a klíč č.13.
Vše důkladně očistíme například čističem na brzdy a namontujeme nové čidlo vačky.
Nyní je třeba vše složit. Lehce si mázneme vazelínou hřídel vačky a nandáme ozubené kolo, které prozatím zlehka dotáhneme.
Dále nandáme ozubený rozvodový řemen. Zde je potřeba dát velký pozor na správné nastavení, jde o nastavení a holý život motoru !!!
Následně je třeba řemen správně napnout pomocí napínací kladky. Pokud nemáme přípravek, lze na napnutí použít zahnuté kleště na ségrovi pojistné kroužky. Po správném napnutí utáhneme napínací kladku 13kou klíčem.
Nyní si opět nasadíme na řemenici kliky 21 gola ořech a podržíme, abychom mohli pořádně dotáhnout šroub ozubeného kola vačky – šroub lze máznout lepidlem proti povolení šroubů.
Opětovně zkontrolujeme správnost nastavení rozvodů a napnutí ozubeného řemene a za pomoci 21ky gola klíče ručně protočíme několikrát do kola motorem, abychom měli jistotu, že se nepotká a nedojde k destrukci motoru.
Poté nacvakneme konektor čidla vačky a zkusíme nastartovat. Pokud motor chytí a běží je vše OK a můžeme pokračovat v další kompletaci.
Nandáme a uchytíme spodní a vrchní dekl rozvodů.
Vezmeme napínací kladku, vytočíme torx šroub, vyndáme gumové krytky z ložiska, ložisko vymejeme a namažeme novou vazelínou a vše složíme.
Napínací kladku uchytíme na motor, nasadíme drážkový řemen a uchytíme plechový držák.
Nyní už jen nacvakneme zpět do úchytů bovden plynu a namontujeme plastové kryty motoru.
Po této operaci je potřeba propojit vůz s diagnostikou a vymazat vzniklé chyby.
- Autor: Pavel71
- diskuse na fóru nad výměnou čidla Octávie
- VLASTNÍ OPRAVY VOZŮ PODLE NÁVODŮ NA STRÁNCE OCTAVIACLUB.CZ PROVÁDÍTE NA SVOU VLASTNÍ ZODPOVĚDNOST.