Dnes přinášíme návod na výměnu poškozeného kroužku pro snímání impulsů ABS na LZ kole Octavie II RS.
Výměnu jsem musel udělat z důvodu poškozeného kroužku pro snímání impulsů ABS na LZ kole. Kroužek byl zpuchřelý a olupoval se, kousek ho chybělo a to vše při nájezdu pouhých 66 tis.km. „Soudruzi“ z VW a ŠA udělali asi někde pří výrobě chybu…
Několik dní jsem jezdil s chybou „ 00290 = snímač otáček kola vlevo vzadu (G46) nevěrohodný signál “.
Nejdříve jsem si myslel, že je vadný snímač/čidlo ABS, ale byl to kroužek (z omylu mě vyvedl a poradil „Chipmann“ za což mu děkuji), po jeho odpovědi na fóru OctaviaClubu jsem provedl kontrolu a bylo jasno, co je nutné vyměnit.
Až do odstranění závady mi na budících svítila oranžová kontrolka ABS, ESP, a kontrola tlaku v pneumatikách
Nářadí dle příručky
- Tlačné pouzdro MP 1-228 – nepoužil jsem
- Stahovák víčka MP 5-404 – nahradil jsem malým ostrým sekáčem a víčko bez problému srazil
- Nástrčný klíč T10162 / XZN M18 na šroub náboje (koupil jsem si pevný kovaný ořech do Gola sady) a XZN M14 na šrouby držáku třmenu brzdy
A dále běžné nářadí: očkoploché klíče 13, 15, Torx na povolení zajišťovacího šroubku brzdového kotouče, páka z Gola sady, gumová palička, kladívko, trubka na přidání síly, kousek provázku k zachycení třmenu, momentový klíč s rozsahem minimálně 180 Nm
Demontáž ložiska
Povolit šrouby na kole
Zvednout auto, zajistit je a kolo demontovat
Uvolnit – srazit plechové víčko z náboje
Demontovat třmen brzdy a zajistit, ať nedojde k překroucení a poškození brzdové hadice
Vyjmout brzdové destičky a označit si je
Demontovat držák třmenu povolením šroubů nástavcem XZN 14 (toto bylo nejhorší z celé práce, špatný přístup a utaženo na 90 Nm)
Vyšroubovat šroubek Torx M6 zajišťující brzdový kotouč a sejmout brzdový kotouč
Povolit šroub náboje s vnitřním mnohohranem pomocí nástavce XZN M18 (je to utaženo opravdu fest, ale za pomocí páky/trubky to šlo velmi dobře) Sundat starý náboj z čepu kola (šel dolů celkem dobře)
Montáž ložisek
Nasadit nový náboj na čep kola, postupovat pomalu lehce, ať se nevzpříčí
Dát nový šroub (v sadě od výrobce SKF je náboj + víčko + šroub)
Dotáhnout utahovacím momentem 180 Nm + 180° (použít momentový klíč, po dosažení daného momentu, jsem si šroub označil a za pomocí trubky ještě dotáhl o 180°, jak říká DP
Nasadit a opatrně naklepnout plechové víčko náboje
Nasadit a upevnit brzdový kotouč zajišťovacím šroubkem torx M6 , utáhnout 4 Nm (to jsem udělal jen odhadem, nemám tak malý rozsah na momentovém klíči)
Namontovat zpět držák třmenu a šrouby utáhnout 90 Nm
Vložit brzdové destičky do držáku třmenu, dal jsem je tak, jak byly před demontáží
Nasadit a namontovat brzdový třmen, šrouby utáhnout 35 Nm
Nasadit kolo a přitáhnout šrouby
Oddělat podpěru, sundat auto ze zvedáku a šrouby kola dotáhnout momentem 120 Nm
Pak jsem provedl zkušební jízdu, při které po necelých 100 metrech chyba = svítící oranžové kontrolky zhasly
Teď budu čekat, kdy se projeví závada na dalším kole
Za spolupráci při opravě děkuji svému kamarádovi automechanikovi Milanu K.
- Autor návodu: Mi-rek1.8T