Krátká recenze od člena Davona
- Minirecenze na Octavii Ambiente 1,6 75 kW rok výroby 2003
Než začnu musím uvést malinké postřehy na motor 1,4 16V 55 kW, jelikož jsem se v něm párkrát svezl.
Mohu říct, že mě nejslabší sestra z rodu Octavií příjemně překvapila. Motor po dosažení cca. 3 tisíc otáček začal slušně táhnout a to až do cca. 5 tisíc otáček, když byl již lehce hlučnější. Nejsilnější sestra bez turba (kromě 2,0) je na tom podobně, motor má však větší tah ve zmiňovaných otáčkách. Pro klidnější rodinnou jízdu na kratší či městské vzdálenosti při využití maximálního prostoru zavazadlového prostoru v této třídě naprosto postačující automobil. Není to na žádné závodění, při podřazení a sešlápnutí plynu se dalo i předjet (vtip 🙂 ).
Recenze Octavie 1,6 (75 kW)
Motor mé Octavie byl v roce 2001 přepracován a byl zvýšen jeho výkon o celý 1 kW na 75 kW (starší sestra byla 74 kW) aby splňoval normu EU 4. Údajně se u něho snížila i spotřeba, ale dle mého jen o málu (maximálně o +/- 1 litr na 100 km). Pravdou je, že je to pouze 8-mi ventil, 16 V je při vyšších otáčkách více tichý, ale ten motor při sešlápnutí prostě jede.
Je určený jak pro klidné ježdění s dětmi a milenkami na výlet, tak i na nějakou tu ostřejší jízdu. Je jasné, že je to nesrovnatelné s 1,8 T, ale tam je prostě to písmenko T, což je u každého auta znát. Dynamika vozu je dostačující při požadovaném větším tahu je nutno sice podřadit na nižší rychlostní stupeň, ale to si myslím není žádný větší problém.
Spotřeba mé Octavie
Co se týká spotřeby, jezdím s tímto motorem převážně po městě (Praha) a palubní počítač mi na paměť 2 (dlouhodobá spotřeba) ukazuje 7,4 litrů za poslední období, což je 3800 km. Za Prahu vyjíždím zřídka, možná jednou v zimě na hory a o prázdninách párkrát na chatu skoro každý rok po Čechách na dovolenou, jinak používám automobil převážně pro cesty do práce a nyní také pro přepravu ženy a malé dcerky.
S tímto motorem se dá jet za 5,4 litrů na 100 km dle palubního počítače, což je asi má nejnižší spotřeba mimo město (na trase Praha – Lipno nad Vltavou) se zapnutou klimatizací po celou cestu, tak samozřejmě i za 10 litrů na 100 km, kdy chytnete traffic v centru. Takže se dá říci, že předností tohoto motoru je i spotřeba.
Vzhled auta
Provedení karoserie je pěkné, auto není nijak sci-fi a když se na něj podíváte za několik let, nezestárne Vám v očích. Pokud se rozhodujete mezi starším modelem z roku 1996 až 2001, určitě se vyplatí trošičku přidat nejen kvůli motoru o 1 kW silnějším, ale především mluvím o novém faceliftovém vzhledu přední a zadní části automobilu, světla, nárazníky a také vnitřku vozu – přístrojová deska, tachometr, barvy potahu apod. Zkrátka je přehlednější a jednodušší.
Kufr automobilu je naprosto fantasticky prostorný, například pro mladý pár, který počítá do budoucna s potomkem, bude jistě potřebovat kočár a ten se do kufru vejde i když tam v danou chvíli překáží pro někoho nesmyslný basový reproduktor – tuba o průměru 30 cm a délky 70 cm. Pokud se jede někam na delší cestu, třeba na dovolenou ve 4 osobách, neměl jsem nikdy problém s tím, že by se něco nevešlo.
Jako každé auto, má i tato Octavie své mouchy, ale mohu napsat, že jsem spokojen s tímto vozem co se týká vzhledu, zpracování tyče, ale pokud chcete auto, dynamické auto co Vás nenechá ve štychu ani v plném obsazení a naloženém kufru, volte písmenko T či TDI, jelikož zmiňovaný motor v plném obsazení či větším zatížení se rozjíždí delší dobu.
Slyšel jsem i názory typu „Cože? 1,6 tka? Tak s tím jsme jeli a museli jsme to tlačit aby to vůbec jelo“ apod. S tím rozhodně nesouhlasím a mohl to říct jen někdo kdo se rád poslouchá