Tak jsem se pustil do výměny páčky tempomatu, protože ta má přestala nějak fungovat.
A tady je postup. Vše úspěšně odzkoušeno a zdokumentováno.
Věci nutné k výměně páčky
- klíč tisícihran č.12 (nebo torx 55)
- zrcátko
- šroubovák – krátký, asi 0,5-0.8mm, může být i 1cm
- gola sadu(není nutné, ale lepší) s torxi
- špiony nebo plátek do pilky
- vrták 2 – 2,5 mm
- páčku na výměnu
- lepidlo na šrouby
- dílenská příručka
- kod rádia
Postup výměny
1. Odpojit baterii. Není však nezbytně nutné, pokud má někdo dost odvahy a zručnosti. Pozor – je možné že opětovném připojení bude potřeba zadat pin radia!!!
2. Otočit volant o 90 stupňů do prava a nalézt na zadní straně otvor. Zde je zaháknutý airback – doporučuji použít zrcátko, poté to jde velice jednoduše. Nikdy jsem to nedělal a s pomocí zrcátka práce na 30s na oba.
3. Pomalu sundat airback a odpojit konektor – pokud zvládnete vyháknout airback do 5 min. od odpojení baterie – neodpojuje konektor airbagu. Počkejte raději těch 5 minut. Není to ověřené, ale protože se živím jako opravář elektroniky, tak vím co to dokáže. Z důvodu zápisu chyby airbagu.
4. Vzít klíč – tisícihranný č.12 (nebo torx 55 – jako v mém případě, nesehnal jsme tisícihran č.12), ale mnohem lépe bude použít originál.
5. Než sundáte volant, zkontrolujte polohu volantu – měl by to být drážka – drážka, když ne poznamenejte si polohu. Fixem nebo něčím podobným.
6. Sundáte volant
7. Nyní povolíte 3 šrouby (torx č.25) plastu sloupku řízení. Jeden je zespodu, vedle stavění volantu a dva na čele pod volantem.
8. Šroubovákem rozcvakneme plast od sebe – nejlépe právě na místě pod volantem(není poté
vidět případná drobná oděrka).
9. Nyní se dostáváme na velmi jemnou práci. Započneme s odpojováním řídící jednotky elektroniky sloupku řízení.
Vyšroubujeme Torx č.8 na čele. Nyní vezmeme vrták a strčíme ho otvoru pod vyšroubovaným šroubkem a zatlačíme zlehka směrem doprava až cvakne zámek. Poté šáhněte dozadu na řídící jednotku. Na levé straně je velký konektor a nad nim (přibližně v prostředku řídící jednotky) je další pojistka.Tu je potřeba zmáčknout dovnitř. Když se povede, je jednotka uvolněna. Konektory není potřeba odpojovat! Obrázky s popisem jsou v Dílenské příručce 94-7 (elektrická zařízení). Někde na fóru OctaviaClubu je odkaz na stažení.
10. Demontujeme vratný kroužek volantu s kluzným kroužkem – viz.: dílenská příručka 94-7 str. 2
11. Stáhneme snímač úhlu natočení volantu .
12. A jsme na kličkách – použijeme špiony nebo popřípadě plátek pilky – zasuneme ho do otvoru vedle volantu a odjistíme. Další pojistka je ze zadu páčky.
Zase dobře vidět – dílenská příručka 94-7 str. 3
13. Při sestavování postupujeme přesně opačně – nasadíme novou kličku, nasadíme snímač úhlu, vratný kroužek, nasadíme řídící jednotku, plasty,
volant(šroub natřeme lepidlem), airback
14. Když jsme si jisti,že je vše O.K. (radši vše pořádně zkontrolujeme) připojíme baterii a můžeme odzkoušet.
Napsat komentář