Nastává období, kdy jsou klimatizace v provozu téměř nepřetržitě, proto je dobré se na ně před sezónou podívat.
Pro úvod tedy, fotky jsou z mého vozu – Octavie II 2005 s Climatronikem, na které jsem desinfekci po 10-ti letech provedl poprvé, AUTO režim mám zapnutý celoročně a NEVYSUŠUJI výparník před vypnutím motoru!!!
Použil jsem dezinfekci Würth, jsou na ni dobré reference a cokoli jsem od nich používal bylo perfektní, navíc se nechá sehnat tento sprej i za 350 Kč v akci. Na kompletní vystříkání které zde popisuji jsem ji vypotřeboval celou, pokud by někdo dělal jen výparník, má to na 2x (byl to vodnatý sprej, žádná pěna nebo tak něco).
DEZINFEKCE VÝPARNÍKU A CEST VENTILACE
1. demontovat schránku spolujezdce
– povolit 5x torx, odpojit hadici klimatizace a konektory airbagu a osvětlení schránky
2. demontovat spodní kryt palubní desky spolujezdce
– povolit 2 vruty a sundat polstrování
3. vyjmout kabinový filtr
– sundat víko filtru posunutím od tunelu, vyjmout starý filtr (až jsem se lekl, co po 1,5 roce používání může být na filtru nachytáno bordelu)
4. odstrojit pravou stranu tunelu
– vytáhnout rámeček řadící páky, povolit 2x torx popelníku, vyndat popelník, povolit 1x torx za popelníkem a 1x torx na bočním tapecu, potom uvolnit suchý zip a tahem směrem na předek auta tapec vytáhnout
5. demontovat odtokovou hadici
– vytáhnout hadici za výparníkem a vysunout z plechu boku tunelu
6. demontovat schránku palubní desky
– v místě šipek podebrat a zvednout plochým šroubovákem, po vyskočení schránku zvednout, odpojit konektor výstražných světel a schránku vyjmout
7. dezinfikovat odtok výparníku
– prostříknout hadici a odtok v podlaze.
NEZAPOMEŇTĚ nasadit hadici zpátky na výparník a do podlahy!!!
8. dezinfikovat výparník
– výparník je hned za otvorem pro filtr směrem do středu tunelu, doporučuji si koupit zrcátko za 180kč s LEDkou, lehnout si na podlahu a strčit ho do otvoru pro filtr, je tam krásně vidět kam se hadičkou stříká a nastříká se kompletně celý výparník, na slepo to budete stříkat všude po tom obalu výparníku a je to o ničem, potom jsem ještě odpojil i druhý konec hadice klimatizace schránky spolujezdce a prostříkl to i z druhé strany výparníku, tam už je to na slepo a je spíš jako navíc za tím výparníkem.
Na obalu bylo uvedeno stříkat na výparník cca 30s, já to prostě pěkně postříkal celé po krocích, takže tak přiměřeně, abyste měli dost spreje na zbytek dezinfekce (udělal jsem Vám foto jak vypadá můj výparník, je skoro jako nový, sám jsem se divil, že vypadá tak jak vypadá, čekal jsem to horší).
9. dezinfekce všech ventilačních cest
– na fotkách je myslím jasné, kde jsem dezinfikoval; na výparník z výdechů schránky palubní desky, do obou cest ofuků čelního skla, oba boční výdechy, zadní výdechy středového tunelu a výdechy pod předními sedačkami.
Ještě upozorňuji, že sprej je hodně natlakován a stačí po dobu vytahování hadičky z ventilační cesty stříkat přerušovaně cca každých 10cm povytažené hadičky, při stálém držení Vám jeden sprej stačit nebude.
10. kontrola odtoku v podlaze pod autem
– zde je místo, kde vytéká kondenzát z výparníku, je vidět, že celá cesta je pěkně volná. Udělala se mi louže z vyteklé dezinfekce.
11. nový kabinový filtr
– určitě stojí za to, hned filtr vyměnit za nový (já preferuji uhlíkový).
12. zpětná montáž dílů
– montáž se provede opačným postupem. V rychlosti: nasadit hadici klimatizace schránky spolujezdce do výparníku, namontovat schránku s vypínačem výstražných světel, nasadit boční tapec tunelu, namontovat popelník a rámeček řadící páky, vložit nový kabinový filtr a jeho kryt, připojit airbag, hadici klimatizace a osvětlení na schránku spolujezdce a přišroubovat jí.
Časová náročnost byla cca 2,5 hodiny + 0,5 hodiny promazání ventilátoru (návod přikládám hned pod tímto příspěvkem)
Doufám, že to k něčemu bude a že to mnohým z Vás pomůže. Netřeba se toho vůbec bát, zvládne to průměrně technicky zdatný člověk.
- Autor: stringo
- Diskuse o vyčištění klimatizace Octavia II
- Vlastní opravy vozů podle návodů provádíte na svou vlastní zodpovědnost.