Výměna zadní bubnové nápravy za kotoučovou
Je potřeba kotoučová náprava i s lanovody ruční brzdy. Brzdová kapalina.
Něco na utěsnění trubičky s brzd. kapalinou (obr.1) zalomená stará trubička
Dále jen běžné nářadí klíč:16- 2x, 18- 2x, 10, 11,17,
Hever, podpěry, kombinačky, páčidlo
Postup:
1. Rozděláme plasty kolem ruční brzdy a povolíme napínání lanovodů (klíč 10)
obr.2
2. Vytáhneme lanovody z vodících trubek. Uchopit kleštěmi za železnou sponu a vytočit ven.
obr.3
3. Pozvedneme nápravu pod miskou pružin, až se odlehčí tlumič.Poté odšroubujeme spodní šroub, (klíč 16) (obr.4), a při opatrném povolování 5cm vyndáme pružinu.
obr.4
4. Povolíme šroub hlavního silenbloku nápravy (klíč 18). Odšroubujeme hadičku vedení brzdové kapaliny (klíč 11)a utěsníme vhodným přípravkem. Vytáhneme šroub hlavního silenbloku (obr.5). Vytáhneme nápravu.
obr.5
5. Nasuneme kotoučovou nápravo do držáků hlavních silenbloků a zasuneme šrouby. Montážní poloha je vodorovná – podepřít nápravu u misek pružin (obr.6) – šroub tam půjde hůře, chce to vystředit díru páčidlem nebo silnějším šroubovákem
obr.6
6. Našroubujeme vedení brzd. kapaliny
7. Pozvedneme nápravu v místě misek pružin vsadíme pružiny a přišroubujeme tlumič.
8. Pozvedneme nápravu do téměř provozní polohy a dotáhneme hlavní silenbloky a tlumič, aby se pak nenamáhal skrutem až bude auto stát na kolech.
9. Protáhneme lanovody vodící trubkou a uchytíme na ruční brzdě. Já jsem ji sešteloval na 9 zubů než si sednou stočeny kotouče a novy desky.
10.Odvzdušníme . Nasadíme kola a kocháme se kotouči (obr.7)
obr.7
K montáži se doporučuje být alespoň ve dvou.
Autor: Vaša
Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl
Napsat komentář