Cestu v Octavii kolem světa nepodniká každý, takže je naší povinností o tomto počinu samozřejmě informovat.
Cestu v Octavii kolem světa nepodniká každý, takže je naší povinností o tomto počinu samozřejmě informovat. O expedici BigTrip jsme psali již před časem, nyní utekl již rok od začátku výpravy a tak vám přinášíme další informace o cestě a samozřejmě i o Octavii.
Citujeme z nedávného reportu posádky:
„Jedeme stále vpřed a můžeme slavnostně prohlásit, že se nám podařil další husarský kousek. Po dvoudenních bojích s prudkým stoupáním, ještě prudšími zatáčkami, vodou, ledem a kamením se nám 18.6.2015 podařilo dosáhnout vrcholu nejvyššího argentinského pasu Abra del Acay. Přesná výška se pohybuje mezi 4895 a 4972mnm neboť cedule na vrcholu údajně ukazuje starou naměřenou hodnotu, která je nižší oproti té nové, správné. Ať tak či tak, vyjeli jsme „nad“ Mont Blanc a to byl náš cíl.“
„O našem úspěchu již proběhla zmínka v Děčínském deníku a nyní dokončujeme hned několik dalších článků. Takže určitě o nás (i o Vás) bude zase vědět. Následně jsme navštívili největší solnou pláň světa, Salar de Uyuni v Bolívii, ale také utrpěli první větší závadu. Utrhli jsme zadní tlumič. I přesto jsme úspěšně projeli bolivijskou „silnici smrti“.“
„Jsme na cestě bez mála jeden rok, blížíme se úspěšně k polovině naší cesty a pomalu nám začínají docházet finance. Tak jak jsme plánovali, peníze které jsme našetřili a získali před cestou nám vystačí až do USA, kde končí první polovina expedice. Teď teprve začíná legrace! Další peníze, na přepravu DO a Z Austrálie, si chceme řádně vydělat a to výrobou a prodejem nástěnných a stolních kalendářů. O jejich prodeji vás bude OctaviaClub také informovat.“
Zeptali jsme se členů expedice, Ládi Bezděka a Katky Dvořákové, jak snáší Octavia Combi tuto zátěž:
„Co se týká oprav, tak jich naštěstí zatím moc nebylo. Když nepočítáme prasklé žárovičky a nebo že občas něco povolí, tak nejhorší byla voda v benzínu (Botswana), následné zavzdušňování nádrže a teď vytržený zadní tlumič ze silentbloku. To že už nemáme zespoda plastové kryty beru jako přirozenou daň za Necesty po kterým jezdíme. Pobouchaná spodní část auta je prostě dán terénem ;o) Například jsme překvapení ze spotřeby. Čekali jsme, že bude horší, ale když jedeme dálky po rovině, jsme schopní jet pod 7 litrů. Kopce a terény jsou cca do 9ti litrů. Naposledy úspěšný pokus o přejezd nejvyššího pasu Argentiny za dva dny byla spotřeba 15,1l/100km ale to jsme jeli půl dne jenom 1-2 a pořád se rozjížděli.
Další informace o Octavii a zajímavých úpravách, které přinesla cesta, vám přineseme v některém z dalších lánků.
Deník expedice, zajímavosti a další články naleznete na webu BigTrip.cz
Sledujte také Facebook expedice >>>>>
Informace o Octavii Combi BigTrip.cz – „OKI“
Motor – 1,6MPi / 75kW (benzín)
Počáteční stav kilometrů před expedicí – 93.656 km
A jaké dostala OKI před cestou úpravy?
PODVOZEK
– vybaven paketem pro špatné cesty – OKI dostala krytí podvozku včetně plastových krytů zadních ramen
– zakrytí „choulostivých“ dílů na podvozku + nádrž + vedení paliva, brzdové trubky, úprava elektrické instalace podvozku „aby se nic neutrhlo“
– kovový kryt motoru (žádné lehké kovy, železo ) – sám o sobě váží skoro 20kg a je silný kolem půl centimetru
– zadní tlumiče a pružiny P+Z tlumičů dostala OKI z modelu Yeti
– výměna „těhlic“ a brzdičů, které OKI dostala z modelu Octavia TDi (silnější brzdy a ložiska)
– disky z lehkých slitin jsme nahradili ocelovými a vybavili OKI pneumatiky s vyšším profilovým číslem – oproti původním 15ti palcovým kolům máme nyní 16ti palcová – 215/60/16″
MOTOR A PALIVOVÝ SYSTÉM
– v motoru zůstala originální řídící jednotka
– zvednuto sání vzduchu – nyní je za mřížkou masky nad horní hranou chladiče
– vzduchový filtr kompletně použit z modelu TDi a byl demontován rezonátor vzduchového filtru
– palivové čerpadlo v nádrži jsme vyměnili za čerpadlo, které se montuje do vozů Škoda prodávané v zemích s horší kvalitou benzínu
– nový a silnější alternátor – 90A
– OKI dostala před cestou nový rozvodový řemen, novou spojku a samozřejmě vyrážela s vyměněným olejem, filtry a svíčkami
– také jsme ji vybavili novou a silnější baterií z Octavia TDi 72Ah
– zkrácen servisní interval na výměnu motorového oleje – nyní 15000Km
DOPLŇKY, PRAKTIČNOST A VÝBAVA
– vyjmuta klimatizace a elektrické ovládání oken – jedeme se „švihadly“!
– přidána střešní zahrádka a na ní přídavná světla
– namontováno (na tvrdo) tažné zařízení – nejlepší rozhodnutí ze všech!
– napevno nainstalovány plechové boxy pro úschovu dokumentů a cenných věcí
– vytvořeno otevírání pátých dveří ze zavazadlového prostoru
– odstraněny zadní opěrky hlavy a sedák za řidičem
– praktická zdvojená podlaha v zavazadlovém prostoru již v OKI byla – dovybavili jsme ji zamykáním
– navíc jsme byli vybaveni mini kompresorem, další sadou žárovek a pojistek, náhradními oleji, olejovými a benzinovými filtry, kloubovým klíčem na svíčky a spoustou rad – ty byly nejcennější
– máme dvě rezervní kola!!!
BARVA
– původní barva OKI je metalíza Capucino
– OKI dostala oranžový celopolep, plus loga, mapa a fólie na skla
Napsat komentář