Renomované německé noviny nedávno vydaly zprávu obsahující informace o nástupci současné generace Octavie. Ty naznačují, že by model neměl mít ani nadále problém s tím udržet se v popředí prodejnosti.
Ve škodováckém světě není v poslední době nouze o různé novinky a premiéry. Ta zatím poslední se týkala modelu Scala. Následovat by měl model Kamiq a velmi očekávaný je také facelift vlajkového modelu automobilky – Škody Superb. Neméně v pozadí těchto novinek však stojí i příchod čtvrté generace nejprodávanějšího modelu s okřídleným šípem ve znaku – Octavie. Model je na trhu již od roku 1996 a po třech úspěšných generacích, minimálně co do prodejnosti, již klepe na dveře ta čtvrtá. Již delší dobu o ní prosakují na veřejnost různé informace. Jednu z posledních přináší jeden z nejčtenějších plátků v Německu – deník Bild.
Co se týče parametrů vozu, ty by se nijak závratně měnit neměly. Délka vozu by se opět měla pohybovat okolo hranice 4 metrů a 70 centimetrů, stejně tak jako šířka, která bude přibližně jeden metr a 80 centimetrů. Změnu by však měla být u hodnoty rozvoru díky čemuž bude vůz působit mohutněji a elegantněji. Toto by měly podtrhovat i linie na karoserii a ostré hrany, typické pro současnou produkci vozů značky Škoda.
Důležitou změnu, která bude jasně rozpoznatelná již na dálku, doznají světlomety. Ty již nebudou rozděleny na více segmentů, což jistě uklidní velkou skupinu kritiků, které třetí generaci Octavie po faceliftu právě toto vytýkali. Další podobný experiment ale u nové generace nečekejme. Přední světlomety budou plynule navazovat na přední masku, která budou naladěna do kombinace chromovaných a černých odstínů.
Razantnější změna přichází v zadní části vozu. Na pátých dveřích již nenajdeme ono klasické logo s okřídleným šípem. Místo toho zde bude nápis ŠKODA, jak je již nyní k vidění na modelu Scala. Samotný zavazadlový prostor bude, jak je tomu u škodováckých modelů zvykem, ve své třídě více než dostatečný. U Octavie s karosérií sedan lze očekávat objem 590 litrů, u „kombíka“ nabídne vůz až 620 litrů.
Výbava vozu by měla být zase o něco bohatší a technologicky vyspělejší. Model bude vycházet z koncernového „kolegy“ VW Golf, který je produkován již v osmé generaci. V různých stupních výbavy by neměly chybět pokročilé asistenční systémy, virtuální kokpit, adaptivní LED světlomety nebo pokrok v oblasti autonomního řízení. Ten by měl v Octavii být na třetí úrovni, což znamená, že vůz by měl být schopen převzít kontrolu na vozidlem například při jízdě na dálnici. Autopilot by měl být v takovém případě schopný sám zrychlovat, brzdit nebo se dokonce vyhýbat. K dispozici by měly být i verze Scout, Laurin & Klement a RS.
Pod kapotou by žádná zásadní změna nastat neměla. Alespoň však, co se týče spalovacích agregátů. Nicméně do budoucna se počítá s takzvaným pohonem mild-hybrid, tedy takový, kdy vozidlo po celou dobu jízdy využívá pouze spalovací motor a elektromotor vykonává funkci asistenta například při rozjezdu nebo zrychlování. Dočkat by se Octavia měla však i plug-in hybridu by měl kombinovat současnou spalovací jednotku 1.5 TSI s elektromotorem o výkonu 75 kW. Dohromady by pak takový vůz dosahoval hodnot 188 kW a 590 Nm.
Na závěr je důležité dodat, že sama automobilka zatím novou generaci Octavie nijak nenastínila. Tudíž jakékoli informace jsou zatím jen spekulace a my si budeme muset ještě nějaký čas počkat na samotnou premiéru. Už nyní ale lze očekávat, že nástupce současné generace bude zajímavým vozem, který si své zájemce určitě najde.
Zdroj: AutoRoad.cz
Napsat komentář