Jelikož je auto prošpikováno elektronikou a různým nastavením a já o ně nechtěl přijít, tak jsem se pokusil o realizaci údržby baterie bez ztráty dat ve voze.
Jelikož je auto prošpikováno elektronikou a různým nastavením a já o ně nechtěl přijít, tak jsem se pokusil o realizaci údržby baterie bez ztráty dat ve voze. Má baterie měla napětí pouze 11,99 voltů, které je v mrazivém počasí nedostačující. Na změření jsem použil voltmetr i tester baterie, který jsem zakoupil v Lidlu (věc k nezaplacení).
Návod je převzat z internetu, bohužel bez zapsání si zdroje.
Jde o udržení napětí pro záchovu dat přes zdířku zapalovače ve voze, na kterém je stále napětí.
Lze použít i zdířka v kufru vozu, kde je také stále napětí
Doporučuji stálé napětí v zásuvce prověřit voltmetrem, jestli je opravdu funkční
Postup dobíjení
Doma se mi válela zástrčka pro starou nokii, kterou jsem upravil tak, že jsem ji rozebral a napájel jiné vodiče viz obrázek. Při změně vodičů je třeba dbát na správnou polaritu. Jako zdroj jsem použil starou baterii na aku vrtačku s napětím 12V, kterou jsem rozebral a napájel konektory pro zapojení zástrčky.
Při změně vodičů je třeba dbát na správnou polaritu
Lze použít jakýkoli zdroj s napětím 12V, který plní funkci udržení dat (3x ploché baterie).
Poté stačí jen zasunout upravenou zástrčku do zásuvky ve voze a odpojit baterii.
Před zapojením je třeba vše dobře proměřit, aby odpovídaly póly zástrčky a zásuvky.
V případě špatného zapojení může dojít k nenávratnému poškození.
Odpojené konektory autobaterie jsem zaizoloval proti zkratu.
Auto jsem nechal odemknuté neboť náhradní zdroj již nebyl dostatečně v kondici na to, aby utáhl motorky na zavření dveří.
Po nabití baterie se připojí první autobaterie a poté se náhradní zdroj odpojí.
Dle tohoto postupu mi zůstala veškerá data i nastavení zachována.
Zdroje a autor návodu
- Autor: Radas
- diskuse: jak dobíjet baterii bez ztráty dat
- opravy vozů provádíte na svou vlastní zodpověnodst
Napsat komentář