Jak vyměnit zadní stěrač na Škodě Octavii 2? Bohužel ani Octavia 2 nemá v základu zadní stěrač, ovšem jeho dodělání je jednodušší než u její předchůdkyně.
Stěrače na Octavii – Srovnání zde ⇒
- Cenová náročnost: cca 3 000,-Kč. (bez výměny zadního okna)
- Časová náročnost: cca 6,5 h (bez výměny zadního skla a sejmutí nárazníku)
- Obtížnost montáže: 4 (1-10)
Popis návodu
Autorem původního návodu je Cosby, já jsem jen návod opatřil podrobnostmi k montáži, originál najdete na na diskusním fóru
Před samotnou montáží je potřeba sehnat motorek stěrače s ramínkem, kryt na 5. dveře pro stěrač, hadičku na výstřik do 5. dveří a mezi nádobkou a svorkou v kufru, dále motorek s dvoj vývodem, páčku pod volant, 3 sekce kabeláže (nejlépe vyndat na vrakovišti), cca 20 ks zcukapásek a 3 ks matek na upevnění motorku k 5. dveřím.
(podmínkou je výměna zadního skla za sklo s dírou na stěrač)
Nejprve je potřeba si oddělat plasty interiéru z 5. dveří nejprve sejmeme spodní interiérový kryt, který drží na příchytkách 4 ks, ale nejdříve je nutné sundat madlo na zavírání 1x torx, dále vyjmout lem kolem okna, drží na 6 ks příchytek, plus je potřeba vyšroubovat dva držáky na kryt zavazadelníku – plato a dva šrouby ve spodní části lemu, lem pak vycvakneme. Odcvakneme horní zadní lem u stropu, drží na 7 příchytkách, pak odstraníme L výplň odšroubováním držáku na tašky a jedním šroubem v prostoru u zadního světla (je na něm věšáček), tahem vyndáme.
L bok plata drží na 3 ks křížových šroubů přístupných z kufru skrz tento díl prochází bezpečnostní pás, tak jej nevyjmeme úplně, v této části auta nám zbyl už jen obklad C sloupku a ten odendáme vyšroubováním 2 torxů, jeden z nich je pod záslepkou (u vozidel s 6x airbagem je pod krytkou s nápisem AIRBAG), dál už jen zatáhneme, drží na 4ks příchytek.
Dále je potřeba vyjmout obložení L prahu + spodní obložení A B C sloupků, začíná se středovou částí a jejím odendáním směrem nahoru, jako druhý díl vyjmeme zadní část, jež je upevněna 1x torx, 1x plastová matice a 4x příchytka. Přední část drží na 4x příchytka a 1x křížák v prostoru pod pákou na otevření zavazadlového prostoru.
Výměna stěrače
Rozebrání palubní desky
Palubní desku rozebereme následovně, vyjmeme kryt pojistek, obložení nad pedály, opatrně vycvakneme středové dekorační lišty v P a L od volantu, dím se dostaneme na šrouby, které drží L spodní obložení palubní desky 2 ks, další 2 ks jsou pod krytem pojistek a 1ks je v P pod volantem. (v tomto plastu je i diagonální zásuvka, je potřeba jí vyndat).
Sejmeme volant (shodně jako u Octavia I viz návod jak rozebrat interiér nebo návod jak dodělat palubní počítač), obložení volantové tyče drží na 3 ks šroubů, rozebereme pod modul pod volantem, vyměníme páčku stěračů, nahradíme jí novou a vše zase složíme
Nyní protáhneme kabeláž s hadičkou od motorku L profilem 5. dveří a přes průchodku kolem C sloupku ke svorkám v kufru, vše přichytíme pomocí zcuka pásek ke stávající kabeláži. Od svorek v kufru kabeláž s hadičkou táhneme kolem L prahu až pod palubku, celou cestu přichytíme opět páskami. Hadičku výstřiku pak táhneme dírou v mezistěně do meziprostoru a dále kolem kabelového svazku k nádobce (je potřeba sundat přední nárazník), zde vyměníme motorek.
U BSG najdeme svorkovnici T6a – černá a na ní zeleno červený a zeleno bílý vodič na tyto vodiče připojíme vodiče stejné barvy z kabeláže, kterou táhneme od stěrače, černo fialový dotáhneme k pojistkové skříni, kde jej zaústíme do pozice 41 a osadíme pojistkou 15A.
Pomocí diagnostiky změníme kódování pod volantové RJ a centrální RJ (OII používá taky, dlouhé kódování, které se rozkódovává pomocí programu L code – součástí placené a registrované verze VAG COM)
Návod na fotografiích
Po odzkoušení činnosti pak vše opět sesadíme
díly potřebné pro montáž
malý svazek do 5. dveří
velký svazek do auta
upevnění motorku a kabeláže na 5. dveřích
protahování kabeláže profilem 5. dveří
Páčky pod volantem
BSG
usazený stěrač
- Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
- Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, kdo montáž prováděl