Prvotní podezření na špatný spojkový váleček se nepotvrdilo a tak jsme zkoumali dále Odešel nakonec malý zobáček za 550 Kč.
Poté, co moje přítelkyně u svého vozu prošlápla spojku, jsem auto odtáhl na hever ke známému a jali jsme koumat, co se vlastně stalo.
Prvotní podezření na špatný spojkový váleček se nepotvrdilo, přesto se mi nezdál a tak jsem dal pro jistotu nový.
Dále šla dolů převodovka a dali jsme komplet novou spojku, jelikož má auto najetých cca 180 000 km, tak jsem nad tim ani moc nepřemýšlel. Nová spojka však problém nevyřešila.
Vypustili jsme olej z převodovky a vyklepli z boku převodovky zelený deklík s logem VW.
Následně jsme demontovali pomocnou spojkovou pumpu prozkoumali, co se uvnitř vlastně děje.
Přišli jsme na to, že zobáček, jenž by měl tlačit na spojkový ložisko, je podezřele daleko, a to i když jsme klíč dali až do spodní polohy. Rozhodli jsme se toto demontovat.
Je potřeba vycvaknout zajištovací pérko z umělohmotné vymezovací podložky.
Poté jsem vzal majzlík a kladivo a vyklepl osičku s klíčem ven – vypadne na vás umělohmotný distanc plus onen zobáček.
Jak jsem vzal ten zobáček do ruky, bylo jasné, co se stalo – viz foto níže.
Zobáček praskl a jak je usazený na osičce, na tisícihranu, tak se to vše protočilo a pedál spojky šel na podlahu.
Objednal jsem nový dílv Auto Kelly ho mají za cca 550 Kč. K zobáčku je třeba objednat i nové víčko neb to staré po naklepnutí teče, i když ho zalepíte silikonem..
Poté jsem vše poskládal, nasadil pomocný spojkový válec, naklepl nové víčko, nalil olej a pro jistotu odvzdušnil spojku.
Spojka chodí parádně zlehka a řadí se jedna báseň. Závěrem dodávám, že jsem se s touto závadou za léta, co se motám okolo aut ještě nesetkal. Nový díl, lkterý jsem objednal už má zesílenou konstrukci, pravděpodobně se tedy tato závada objevovala častěji.
- Autor: pavel71
- diskuse o prošlápnuté spojce
- VLASTNÍ OPRAVY VOZŮ PODLE NÁVODŮ NA STRÁNCE OCTAVIACLUB.CZ PROVÁDÍTE NA SVOU ZODPOVĚDNOST.
Napsat komentář