Oprava ulomeného kolíku venkovního naklápění a výroba vodícího dílu vnitřního naklápění.
Oprava ulomeného kolíku venkovního naklápění a výroba vodícího dílu vnitřního naklápění.
Vzhledem k velké ceně samotného ofukovače jsem se rozhodl na jeho opravu.
Demontáž z loketní opěrky se provede uchopením za spodní část ofukovače a následným vyjmutím, je třeba použít malinko více síly, neboť drží na dvou rozpěrných čepech.
Rozebrání ofukovače viz obrázek, jen je nutné postupně tahat za horní část a podebírat packy neboť mají tendenci neustále se zacvaknout zpět
Scházející vodící díl jsem vyrobil z plastového dílu, který jsem použil z staré krabičky na diskety( taková ta výklopná, dvoudílná)
Následně obkreslil tvar originálního dílu jehlou na šití
Zvolil jsem jiný tvar nežli je originál, ale na funkci to nemá vliv. Je to samozřejmě na každém jak si chce pohrát
Do dílu jsem navrtal otvory pro naklápěcí packy(vrták 2,5 mm) a na vodící kolík(vrták 3 mm)
Vše jsem důkladně odměřil pouze na vodící kolík jsem to odhadnul.
Jako vodící kolík jsem použil jeden díl z synova lega a přilepil sekundovým lepidlem.
Díl měl výhodu, že byl ve spodní části rozšířen tudiž lépe drží.
POZOR na zvolení lepené strany pro vodící kolík.Musí být dodržena viz přiložený obrázek
Díl je třeba před montáží odzkoušet jestli se volně otáčí na naklápěcích packách,pokud jde ztuha je třeba díry na straně kolíku zahloubit větším vrtákem aby se vše pěkně pohybovalo.
Poté stačí jen nacvaknout a otestovat funkčnost v případě drhnutí je nutné zabrousit drhnoucí části nejlépe půlkulatým jehlovým pilníkem.
Opravu ulomeného kolíku venkovního naklápění:
Na opravu jsem použil velkou krejčovskou jehlu, vadnou plastovou lištu jsem upnul do svěráku a odměřil si místo pro nový kolík.
Poté jsem jehlu nahříval modelářskou horkovzdušnou pistolí Dremel s úzkým hrdlem ohřevu abych neporušil okolní plast a tlačil jsem na jehlu, která se po zahřátí zasouvala do lišty(jen je třeba dávat pozor aby vám jehla neuhnula)Vše je třeba dělat s citem a hlavně nepospíchat.
Po zatavení do hloubky cca 3 mm jsem přiložil originální a opravený díl k sobě(odměřil jsem si délku přebytku jehly)přebytečnou jehlu jsem ucvaknul kleštěmi na stříhání plechu.
Nyní již následuje kompletní montáž a otestování
OPRAVY VOZŮ PODLE NÁVODŮ NA STRÁNCE OCTAVIACLUB.CZ PROVÁDÍTE NA SVOU VLASTNÍ ZODPOVĚDNOST !
Autor: Radas