Další z řady návodů našeho člena Pavla. Tentokráte oprava zámku Octavia 2.
Poté, co vyndáme nefunkční zámek ze dveří, se ho pokusíme rozebrat. Postup je stejný, jako pro zámek Octavie 1.
Odjistíme pružinu
Povolíme oba šroubky, které drží u sebe elektrickou a mechanickou část zámku viz foto:
Vycvakneme obě umělohmotná zajištění a vyndáme elektrickou část z té mechanické – vše zůstane propojené pouze kabelem od mikrospínače, který je na mechanické části zámku.
Nyní je třeba rozebrat elektrickou část zámku. Povolíme všechny torxy, které drží vrchní kryt.
Kryt sundáme.
Uvnitř je tištěný spoj, umělohmotná táhla a dva motorky.
Nyní je otázkou který z motorků odešel, nebo jen zlobí.
Vyndáme nejprve ten větší, který ovládá zamykání a odemykání a pokusíme se jej rozebrat.
Umělohmotné víko motorku je zajištěno kovovými zobáčky, ty odehneme a opatrně sundáme vrchní víko.
Uvnitř víka jsou uhlíky – podíváme se, zda nejsou sjeté či jinak poškozené.
Problém spočívá v zaneseném komutátoru samotného motorku. Ten se zanese uhlíkovým prachem a nechodí, jak by měl.
Vezmeme jemný smirek a komutátor očistíme. Jehlou proškrábneme drážky komutátoru.
Poté motorek složíme a odskoušíme za pomoci 12V, zda točí, jak má.
Pokud točí, vyndáme druhý motorek, který slouží k blokování mechanismu zámku a také jej rozebereme a opravíme stejným způsobem.
Poté, co máme odzkoušené oba motorky, je třeba celý zámek poskládat. Postupujeme v klidu a pečlivě, aby vše sedlo.
Po složení elektrické části zámku, zkompletujeme do sebe mechanickou a elektrickou část, zajistíme šroubky a nacvakneme jistící pružinu.
Teď si vyskoušíme, zda je zámek mechanicky funkční. Zacvakneme západku a musí jít otevřít táhlem pro lanko venkovní kliky i táhlem pro bovden vnitřní kliky.
Pokud toto chodí, vyzkoušíme si zámek i elektricky.
V konektoru piny 1 a 2 – po připojení na 12V zámek otevře nebo zavře, v závisloti na polaritě napětí.
Pokud byste slyšeli jen cvaknutí a nic dalšího, je třeba nejdřív zámek odblokovat.
To má na práci ten druhý motorek, který je napojen na piny 2 a 7 a opět záleží na polaritě napětí 12V.
Zámek se dá též vyzkoušet tak, že jej bez montáže jen napojíme na konektor do dveří vozu a zkusíme, zda reaguje na zamknutí a odemknutí vozu – je třeba mít při tom ale zacvaklou západku zámku !!
Pokud zámek chodí jak má, máme hotovo a můžeme ho namontovat zpět do auta.
- Autor: Pavel71
- debata o opravě zámku Octavie 2
- oprava vozů provádíte na vlastní zodpovědnost