Víte jak si vytvořit signalizaci bezpečnostního pásu tak, aby jste vždy před jízdou dostali připomínku, že ho nemáte použitý. Podrobný návod najdete níže.
- Cenová náročnost: cca 1000,-Kč
- Časová náročnost: cca 1,5 hod
- Obtížnost montáže: 5 (1-10)
Podrobný návod
Než se dáte do samotné montáže, je potřeba sehnat zámek pásů do sedačky řidiče a kabeláží, na vrakovišti se dá běžně sehnat do 500 Kč, dále je potřeba cca 1,5 metru hnědého drátu 0,35 mm², 2,5 metry žlutého drátu 0,35 mm², 2x iso pin a svorkovnice 3B0 972 702 a kabelové oko průměr 8 mm.
Když už toto všechno máme, odpojíme baterii -pól, sedadlo řidiče dáme co nejvíce dopředu a vyndáme postranní plasty na kolejnicích, které jsou upevněny každý jedním křížovým šroubem, který je pod „zátkou„, poté zajedeme sedačkou do zadní polohy a v přední části povolíme dva torxy/matky, mírným cuknutím vycvakneme sedačku z aretace a směrem k zadním sedačkám s ní vyjedeme z kolejnic (pozor na kolečka, která jsou v kolejnicích, jsou mastná). Pokud máme sedadlo s výhřevem případně s Airbagy, odpojíme tyto konektory ve spodní části sedadla.
Dále demontujeme spodní obložení palubní desky pod volantem, spodní obložení A sloupku, prahovou lištu, obložení okolo budíků a budíky samotné viz návod od Vaši.
Na připravené dráty nandáme ISO piny, které nacvakneme do svorkovnice 3B0, dráty zaizolujeme v délce cca 90 cm, takto připravenou kabeláž protáhneme kolem hlavního svazku, který se nachází v L prahu a za příčným výběžkem pod sedačkou jej vedeme do míst, kde ústí výfuk na nohy k zadním sedačkám (vše vedeme pod kobercem) pokud nemáte airbagy nebo výhřev v sedačkách, je v koberci připravená díra na kabelový svazek k sedačce, tou kabeláž protáhneme, pokud už kabelový svazek k sedačce vede, novou kabeláž k němu přidáme (kabeláž musí koukat v délce cca 25 cm nad koberec).
Nastavení drátů
Ve spodní části A sloupku u řidiče se nachází budík, zde najdeme hnědý drát pomocí kabelového oka, žlutý drát vedeme okolo kabelového svazku pod palubní desku, dále průchodkou nad tyčí řízení a hned za ní ve směru ke spolujezdci ho zatočíme k budíkům na modrou svorku T32a, tu je potřeba před samotným zapojením drátu rozebrat: na straně, kde vchází dráty je růžový zajišťovací drát, který zatáhnutím vyjmeme směrem od drátů, dále odstřihneme zcuka pásku, která zajišťuje svazek a zatáhnutím za dráty vyjměme tělo svorkovnice. V této svorce najdeme pozici 31 a do ní drát napojíme (od MR03 je potřeba koupit i pin do této svorkovnice, není totiž osazen).
Na sedačce pak vyměníme zámek pásu a ke kostře sedačky připevníme novou kabeláž od zámku pomocí pásku.
Pak stačí vše sesadit a otestovat, v případě MR 01 a výš je třeba kontrolku pásu řidiče aktivovat přes diagnostiku následovně: připojíte se diagnostikou na adresu 17 – budíky, dáte 07 kódování a před vámi se objeví číslo ve tvaru: 12345 do druhé pozice přičtete číslo 2 (14345) a dáte uložit, pak na 60 vteřin vypnete zapalování, po jeho zapnutí už na Vás bude kontrolka blikat a troubit, bohužel po nastartování zhasne.
U budíku MR 97, 98 a 99 bude kontrolka svítí dokud se nepřipoutáte.
- Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj.
- Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl
Napsat komentář