Řešení při problémech se studenými a tepými starty. Původní návod ze stránek Dieselpower.cz upravil náš člen pavel71.
Návod jsem našel na dieselpower a udělal dle svých představ. Budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrńovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín.
Vezmeme relátko a mezi kontakty 87 a 87 a vletujeme odpor 2K2
Poté vezmeme asi 5 cm kablíku na jeden konec nalisujeme autokonektor a na druhý naletujem usměrńovací diodu kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru.
Diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č. 85
pak vemem opět asi 5 cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č. 86 a do druhého nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl bud ke konektoru váhy vzduchu nebo ke konektoru spínače zpátečky
Nyní otevřeme motor shodíme plastový dekl
… a pro lepší přístup k čidlu teploty sundáme i plastovou hadici, která jde do filtrboxu
Odpojíme konektor od alternátoru zapneme klíček do kontrolek a pomocí ukostřený žárovky najdeme v konektoru drát který de na kontrolku dobíjení-po připojení se na palubce rozsvítí kontrolka dobíjení na tento drát přiletujeme kablík s diodou,druhá strana tohoto kablíku se nacvakne do relátka kontakt č.85
A ted si můžem vybrat odkud si natáhneme plus 12V po klíčku máme na výběr bud s konektoru váhy vzduchu nebo s konektoru spínače zpátečky
Patřičný drát si změříme bud voltmetrem nebo stačí obyčejná žárovková zkoušečka
na tento drát napojíme kablík s 3A pojistkou jehož druhý konec nacvakneme na cívku relé kontakt č.86
ted se musíme dostat k čidlu teploty vycvaknout z něj konektor a trochu rozplést izolaci aby jsme se dostali na dráty je tam horší přístup neb je tu kapku dole na straně za motorem
Poté, co se dostaneme na dráty přestřihneme modro hnědý kablík a na tyto oba konce naletujeme patřičně dlouhý dráty který přivedeme na relé kontakty č.30 a 87a já to napojuju kontakt č.30 drát od čidla a kontakt č.87a drát vedoucí k ŘJ a nakonec všechny dráty vyvážeme můžem zaizolovat a patřičně uchytit já samotný relé uchytil na držák podtlakových hadiček mezi ventilami N75 a N18
Teď už jen vrátit hadici a plastový dekl motoru a máme hotovo. Funguje tak, že zapneme klíček, sepne se relátko, které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru – tím upraví podmínky startování.
Po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav. Funguje to perfektně, sám to mám již rok a starty studené a teplé jsou „na brnknutí „. Samozřejmostí jsou fungující žhavící svíčky, dobrá baterie a 100 procentní startér.
Dělal jsem to na dvou Octaviích kombi 1,9 TDi 81 KW ASV, jedné 66kW Cordobě a je to týden, co sem vyléčil takto starty u Seatu Alhambra 1,9 TDi 81kW, dále sem to s úspěchem praktikoval na 2 dieselových Oplech s motory 2.0 DTI a 2.2 DTI.