Název napovídá o obsahu našeho dalšího návodu úplně vše.
Postup prací
Otevřeme kapotu motoru, nádobku nalezneme na pravé straně (z pohledu uvnitř vozu) nad podběhem u rozvodů motoru.
Otevřeme víko nádržky. Neděláme po jízdě, jelikož je nádobka je natlakovaná!
A nyní je na každém, jak to udělá. Buď si upustíme vodu ventilem na chladiči, což je dle mně zbytečně pracné, nebo si z nádobky vytáhneme kapalinu injekční stříkačkou. To jsem také zavrhl jako zbytečně pracné a tak jsem ji vypustil až po demontáži nádobky.
Dále odpojíme elektrický konektor čidla hladiny nemrznoucí kapaliny.
A vycvakneme oba kablíky z držáků na nádobce.
Dále odpojíme slabší hadici z nádobky.
Povolíme dva torx šrouby, které drží samotnou nádobku.
Nádobku si povytáhneme a sundáme si sponu ze spodní hadice.
Pokud jsme si z nádobky nevypustili vodu, je třeba si nejdřív k ruce připravit nějakou nádobu, kam si po odpojení nádobky vylejeme chladící kapalinu.
Poté opatrně stáhneme hadici a ihned prstem ucpeme vypouštěcí otvor, aby nám kapalina nevytekla a taháme nádobku ven z vozu. Vzápětí přelijeme kapalinu do připravené nádoby.
Pokud toto budeme dělat po jízdě (nedoporučujeme), je třeba počítat s vyšší teplotou kapaliny ! Prstem tedy nic neucpávejte a buďte velmi opatrní !
Nyní si připravíme novou nádobku
Nasadíme na výpustní otvor hadici a zajistíme sponou, poté uchytíme nádobku do vozu a utáhneme oba šrouby. Nacvaknem konektor na hladinoměr a nacvakneme oba kablíky do držáků na nádobce. Nasadíme a zajistíme sponou vrchní hadici.
Nyní stačí už jen dolít do nádobky patřičné možství chladící kapaliny, zašroubovat víčko a máme hotovo.
Zavřeme kapotu, nastartujeme a odjíždíme 🙂
- Autor: pavel71
- opravy Vašich Octavií provádíte jen a pouze na Vaši vlastní zodpovědnost
- diskuse na fóru ohledně výměny expanzní nádobky
Napsat komentář