OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Návod: Výměna ložiska zadního kola na Octavii II RS

Návod: Výměna ložiska zadního kola na Octavii II RS

Dnes přinášíme návod na výměnu poškozeného kroužku pro snímání impulsů ABS na LZ kole Octavie II RS.

Výměnu jsem musel udělat z důvodu poškozeného kroužku pro snímání impulsů ABS na LZ kole. Kroužek byl zpuchřelý a olupoval se, kousek ho chybělo a to vše při nájezdu pouhých 66 tis.km. „Soudruzi“ z VW a ŠA udělali asi někde pří výrobě chybu…

Několik dní jsem jezdil s chybou „ 00290 = snímač otáček kola vlevo vzadu (G46) nevěrohodný signál “.
Nejdříve jsem si myslel, že je vadný snímač/čidlo ABS, ale byl to kroužek (z omylu mě vyvedl a poradil „Chipmann“ za což mu děkuji), po jeho odpovědi na fóru OctaviaClubu jsem provedl kontrolu a bylo jasno, co je nutné vyměnit.
Až do odstranění závady mi na budících svítila oranžová kontrolka ABS, ESP, a kontrola tlaku v pneumatikách

Nářadí dle příručky

  • Tlačné pouzdro MP 1-228 – nepoužil jsem
  • Stahovák víčka MP 5-404 – nahradil jsem malým ostrým sekáčem a víčko bez problému srazil
  • Nástrčný klíč T10162 / XZN M18 na šroub náboje (koupil jsem si pevný kovaný ořech do Gola sady) a XZN M14 na šrouby držáku třmenu brzdy

A dále běžné nářadí: očkoploché klíče 13, 15, Torx na povolení zajišťovacího šroubku brzdového kotouče, páka z Gola sady, gumová palička, kladívko, trubka na přidání síly, kousek provázku k zachycení třmenu, momentový klíč s rozsahem minimálně 180 Nm

Demontáž ložiska

Povolit šrouby na kole
Zvednout auto, zajistit je a kolo demontovat
Uvolnit – srazit plechové víčko z náboje
Demontovat třmen brzdy a zajistit, ať nedojde k překroucení a poškození brzdové hadice
Vyjmout brzdové destičky a označit si je
Demontovat držák třmenu povolením šroubů nástavcem XZN 14 (toto bylo nejhorší z celé práce, špatný přístup a utaženo na 90 Nm)
Vyšroubovat šroubek Torx M6 zajišťující brzdový kotouč a sejmout brzdový kotouč
Povolit šroub náboje s vnitřním mnohohranem pomocí nástavce XZN M18 (je to utaženo opravdu fest, ale za pomocí páky/trubky to šlo velmi dobře) Sundat starý náboj z čepu kola (šel dolů celkem dobře)

Montáž ložisek

Nasadit nový náboj na čep kola, postupovat pomalu lehce, ať se nevzpříčí
Dát nový šroub (v sadě od výrobce SKF je náboj + víčko + šroub)
Dotáhnout utahovacím momentem 180 Nm + 180° (použít momentový klíč, po dosažení daného momentu, jsem si šroub označil a za pomocí trubky ještě dotáhl o 180°, jak říká DP
Nasadit a opatrně naklepnout plechové víčko náboje
Nasadit a upevnit brzdový kotouč zajišťovacím šroubkem torx M6 , utáhnout 4 Nm (to jsem udělal jen odhadem, nemám tak malý rozsah na momentovém klíči)
Namontovat zpět držák třmenu a šrouby utáhnout 90 Nm
Vložit brzdové destičky do držáku třmenu, dal jsem je tak, jak byly před demontáží
Nasadit a namontovat brzdový třmen, šrouby utáhnout 35 Nm
Nasadit kolo a přitáhnout šrouby
Oddělat podpěru, sundat auto ze zvedáku a šrouby kola dotáhnout momentem 120 Nm
Pak jsem provedl zkušební jízdu, při které po necelých 100 metrech chyba = svítící oranžové kontrolky zhasly
Teď budu čekat, kdy se projeví závada na dalším kole
Za spolupráci při opravě děkuji svému kamarádovi automechanikovi Milanu K.

  • Autor návodu: Mi-rek1.8T
Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Návod: Výměna ložiska zadního kola na Octavii II RS

14/01/2023 5 komentářů
Mohlo by se Vám také líbit
 
Kalendář srazů 2008
 
Milotec doplňky pro Octavii III
Komentáře: 5
  1. Vlastimil
    17/09/2019 v 22:39

    Tak že stačí vyměnit náboj? Nemusí se kupovat ložisko?

    OdpověďZrušit
  2. Jura
    08/11/2019 v 10:17

    V Octavii 2 je ložisko součástí náboje.

    OdpověďZrušit
  3. Petr
    20/12/2019 v 19:07

    Zrovna přicházím z garáže, ty šrouby, které drží ten držák, unášející brzdič, jsem nedal, ten ořech prostě nemám! No a je třeba říci, že skrz blbý kroužek, musíte koupit celé pouzdro ložiska, a jste v tom za 3.500 Kč na jedné straně. Já mám najeto 200 tis. km v RS a na jedné straně se kroužek rozpadl a dřel o kotouč. Kontrolky stejně! Tak to bude za 7.000 Kč a hromadu blbé práce, díky za rady, souhlasím s tím, že to není úplně dobře vymyšlené! Petr
    a ještě drobnost: ten zajišťovací šroubek brzdového kotouče nakonec vyvrtáte, nebo vysekáte. Ten tam zaroste na věky… osazení na torxu se vyžvýká

    OdpověďZrušit
    • Tony
      21/12/2019 v 09:39

      Díky za sdílení zkušenosti, to je tedy pěkně pitomé 🙁

      OdpověďZrušit
  4. Infkr
    07/03/2020 v 08:34

    Lidičky proč píšete že je něco špatné, když nemáte s čím posoudit? Zlatá Škoda a VW koncern. Zkušený mechanik má zadní náboj vyměněný za hodinku práce, max 2.. sám jsem je měnil na zadní nápravě v domácích podmínkách a mimo utaženého nábojového šroubu nebyl problém.
    Trocha šikovnosti a trpělivosti vám dosti pomůže. :))

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze