Sundáme kolo, poté plastovou krytku v motorovém prostoru, která je nasazená na matici tlumiče.
Vezmeme inbus 7 mm a zet-klíč 21 mm nasadíme na matici a inbusem podržíme čep (šroub tlumiče) a odtrhneme.
Odpojíme kabely od ABS a indikace brzdových destiček z držáku na tlumiči. Povolíme matici šroubu v těhlici použijeme ořech 18 mm.- šroub vyndáme ven. Povolíme šroub stabilizátoru na ramenu, použijeme ořech 16 mm.
Srazíme těhlici z tlumiče (horní matice tlumiče v motorovém prostoru stále našroubovaná, po sražení těhlice z tlumiče matici vyšroubujeme, sundáme hliníkový doraz a tlumič vyndáme ven.
Tlumič uchytíme a sevřeme jemně do svěráku a nasadíme stahováky pružin.
Stáhneme pružinu a povolíme vložku závitu (klíč zet 21+ 7 mm ořech). Sundáme gumové uložení, ložisko a misku. Sundáme pružinu, ochranou manžetu a doraz tlumiče.
Nové věci nandáme v pořadí – doraz tlumiče, ochranná manžeta, pružina, miska, ložisko, gumové uložení a nakonec vložku zavitu. Vložka závitu stačí zatím jen chytit a dotáhne se až po povoleni pružiny…
Při montáži zpět vyčistíme otvor v těhlici pro tlumič a mázneme tlumič, v místě kde jde do těhlice, vazelinou.
Dál je už montáž opakem demontáže. Chytíme nahoře tlumič ,tlumič naklepneme do těhlice, dáme do těhlice šroub a matici, utáhneme.
Pak chytíme a utáhneme šroub stabilizátoru. Upevníme kabely ABS a indikace brzd. destiček do držáku na tlumiči . Nasadíme kolo dotáhneme a při úplně spuštěném autě horní matici dotáhneme.
Na pravé straně je postup stejný, jen je třeba vyndat poloosu z náboje kola, k povolení poloosy je třeba 12-ti hraný ořech 30 mm.
Pak povolíme kulový čep řízení ořech 19 mm a buď stáhneme nebo vyrazíme. Pak povolíme na spodním svislém čepu 3 šrouby M8, ořech 13 mm a dáme těhlici stranou.
Fotogalerie z výměny
Návod: Krok za krokem
- Zvedněte na zvedáku vozidlo a zajistěte ho
- Demontujte přední kolo
- Odšroubujte označené šrouby dolního uchycení
- Odšroubujte označené šrouby horního uchycení
- Použijte stahovák pružin a odšroubujte horní pojistné matice
- Vyměňte všechny díly za nové
- Utáhněte horní montážní matici na 60 Nm
- Uvolněte pružinu
- Namontujte vzpěru ke karoserii vozidla
- Namontujte šrouby montážní sady horního uložení a utáhněte je na 15 Nm + 90°
- Namontujte vzpěru na těhlici a utáhněte na 75 Nm + 90°
- Namontujte spodní rameno k těhlici a utáhněte na 100 Nm
- Připojte stabilizační tyč ke vzpěře a utáhněte ji na 65 Nm
- Utáhněte upevňovací šroub hřídele na 200 Nm + 180°
- Namontujte přední kolo a utáhněte jej na 120 Nm
- Spusťte zvedák
Použité nářadí
Ráčna + hlavice 13 mm,16 mm,18 mm,19 mm, 21 mm, 24 mm. V mém případě stahovák kuláku a pružin, na poloosu 12-ti hrana hlavice 30 mm a 7 mm inbus na čep tlumiče, kladivo, uvolňovací sprej, ocelový kartáč, klíč- zet 21 mm a očkoplochý klíč 18 a 19 mm.
Bez nějakých komplikací jsem obě strany udělal s demontáží a montáží za 1 hodina a 15 minut