Návod pro pokročilejší uživatele s vybavenou dílnou. Doporučuji vyměnit všechny silentbloky na autě, když už jste v tom a děláte to, berte to ovšem jen jako mé osobní doporučení.
Povolíme zadní kolo, zvedneme auto, podložíme jej a sundáme kolo.
Povolíme šroub, který drží rameno v těhlici.
Pod rameno dáme hever, lehce přišponujeme a vytáhneme šroub ven.
Povolíme hever, dáme stranou, zatlačíme rameno směrem dolů a vyndáme pružinu.
Nyní je třeba povolit i druhý šroub – je to excentr – tudíž než to uděláme, poznačíme si jeho polohu, abychom si příliš nerozhodili geometrii zadní nápravy.
Teď je z něj potřeba vyndat starý silentblok. Já si nejdříve pomocí svěráku vytrhnu jeho pogumovaný střed.
Poté pomoci sekáče a kladiva vyndáme zbytek silentbloku.
Oko v rameni vezmeme „šmirgl“ papírem od rezu a namažeme vazelínou.
Připravíme si nový silentblok.
Nejprve si jej můžeme za pomoci gola ořechu a svěráku z části natlačit do ramene.
A poté ho do ramene dolisujeme – na gumě sou nálitky a měli by být v ose s ramenem – viz obrázek.
Poté je třeba vrátit rameno do auta.
Rameno uchytíme novým, a grafitkou namazaným, excentrickým šroubem, na který si namalujeme značky dle starého excentru.
Šroub si zatím jen zlehka utáhneme.
Poté dáme do ramene pružinu a za pomoci heveru uchytíme rameno novým nebo alespoň očištěným a grafitkou namazaným šroubem.
Pak je třeba rameno utáhnout – rameno heverem zvedneme tak, aby to cca vypadalo, jako když je auto na kolech na zemi, a až poté dotáhneme šroub, jenž drží rameno v těhlici.
Následně dotáhneme i excentr a dáváme pozor, aby nám seděl na značkách.
Pak stačí jen nasadit kolo, sundat auto z heveru a vrhnout se na výměnu na druhé straně.
Pro ty, kteří by si zapomněli označit excentry nebo si nebyli jisti, bych doporučoval zajet na seřízení geometrie zadní nápravy.
- Autor: Pavel71
- diskuse na fóru ohledně výměny silentbloku zde
- opravy na svých vozech děláte na svou osobní zodpovědnost