Díky diskuznímu fóru OctaviaClubu jsem mnohokrát pobral nějaké rozumy a proto bych se teď chtěl podělit o to, jak vyměnit u před facelitové Octavie II obyčejný volant za multifunkční volant.
Postupně jsem kroky fotil, tak to snad to bude jednodušší k pochopení :-).
- Sehnat multifunkční volant, káblík na propojení airbagu a tlačítek do kroužku na volantu a v neposlední řadě podvolantovou jednotku, která bude podporovat multifunkční volant
- Potřebné nářadí:
- Plochý krátký šrubovák – ten bude potřeba na oddělaní airbagu volant
- Dlouhý úzký šrubovák – ten bude potřeba na vycvaknutí podvolantovky
- Torx 8, 25 ,30
- Hvězdičku M12
- VAG – k programování
Postup výměny volantu krok po kroku
1.) Odpojit – na baterii (pro jistotu, aby nám nevystřelil AIRBAG)
2.) Nyní můžeme šroubovákem odháknout Airbag, jak se nám jej podaří odjistit tak ho pomalu vytáhněte a nezapomeňte odpojit káblík, který jde do kroužku.
3.) Nyní použijeme hvězdičku M12 a povolíme matku, která drží volant. Ale nevyšrubujeme ho úplně, potom ho zkusíme pohyby doprava a doleva stáhnout. Jakmile ho budeme mít uvolněný, můžeme ho sundat. Kroužkem pod volantem nedoporučuju točit, nechat ho být tak jak je.
4.) Odcvakneme vrchní část část plastu, který je okolo volantu a uvidíme 2 šroubky na Torx 25. Další 3 šroubky ze spodu. Vše je na fotkách.
5.) Sundáme spodní část plastu okolo volantu.
6.) Odšroubujeme malý šroubek na torx 8 a sundáme podvolantovou jednotku, posléze z ní odpojíme konektory.
7.) Montáž zpět probíhá opačným způsobem.
8.) Po usazení podvolantové jednotky, nacvaknutí plastu okolo volantu, přišroubování volantu a jeho dotažení, pozapojujeme poslední konektory a nackvakneme airbag do volantu.
9.) Teď už nás čeká jen trocha programování ve VAGU.
——————————————————————————————————————-
Nakódování multifunkčního volantu:
1.) Zapneme VAG a otevřeme skupinu 16 – Steering Wheel, posléze Coding – 07 a upravíme kódování na volant s multifunkcí bez tempomatu a ovládání handsfree, dáme uložit.
2.) Další krok je provedední základního nastavení snímače úhlu natočení volantu G85. Postup je tady:
Základní nastavení
Nastaveni Snímače uhlu natočeni volantu (G85)
Požadavky:
• Nastartovaný motor.
• Otočte volantem naplno doprava a naplno doleva.
• Ujeďte rovné krátkou vzdálenost po rovině. Ne rychleji než 20 km/h!
• Pokud je volant při jízdě v rovné poloze pro rovny směr, zastavte.
• Dále nepohybujte volantem.
• Ponechte běžet motor.
• Palubní napětí musí byt min 12V.
Pomoci funkce Kódování-ll připadne Bezpečnostní přístup vložte kód 40168 pro odblokováni základního nastaveni
Skupina 060 Základní nastaveni
Po úspěšném uvedeni di základního nastaveni
musí být v poli „OK“
Skupina 007 Přepnout do měřených hodnot
V poli 1 musí byt hodnoty -1.5°az +1.5°
Pozn. Po úspěšném základním nastavení je nutno přizpůsobit limit řízení viz níže
Přizpůsobeni limitu řízení (motor stále ve volnoběhu)
Postup:
• Vyrovnejte volant do polohy (±10°) viz měřené hodnoty 007 a držte 5 sekund
• Otočte volant naplno doleva a držte 5 sekund.
• Otočte volant naplno doprava a držte 5 sekund.
• Vyrovnejte volant do polohy (±10°) viz měřené hodnoty 007.
• Vypněte zapalování.
• Čekejte 5 sekund.
• Kontrolka řízení musí být zhasnuta
Po úspěšném dokončení základního nastavení by měly kontrolky pozhasínat a mělo by být hotov a již Vám nic nebrání užívat si multifunkčního volantu.
Autor: LuTri
Pokud si na to netroufáte, tak to radši dejte někomu kdo se v tom vyzná. Opravy na vlastní pěst provádíte na svou zodpovědnost. Diskuse na fóru o výměně volantu najdete zde. Doporučujeme autorizované partnery OctaviaClubu, které s tím mají bohaté zkušenosti:
- Autoslužby Kranát – Praha Řeporyje
- Cardiagnostik.cz – Praha Kobylisy / Prostějov
- Alessi – Velká Bíteš / Brno
Ohlasy z diskuse
Nenašel jsem v tomto fóru nic bližšího, pro Octavii 2 před FL. Budu měnit páčku směrových světel. Je po její výměně, když vše ostatní zůstane stejné, potřeba něco nastavovat přes diagnostiku? Někde jsem četl, že se nové přepínače musí nastavovat. A asi bude nutný naladit ten snímač úhlu natočení volantu. Diagnostiku jsem použil jednou, před dvěma roky, už jsem to dávno zapomněl, tak jsem fakt zvědavý.
Dodám, že mám hotovo a diagnostika nebyla potřeba. Jediné co zůstalo svítit, byla ikona volantu, stačilo vykalibrovat – max. doleva 5 sec, doprava 5 sec, popojet kousíček rovně a zhaslo to.