Podrobný popis domácí výměny zadní tlumičů na voze Octavia 2 1.6 FSI.
Takto vypadaly moje tlumiče po 111 tis. km v Octavii 1.6 FSi. Délka výměny je přímo závislá tomu, za jak dlouho se vám podaří povolit dolní šroub v upevnění tlumiče. Ta pravá strana mi se vším trvala asi 3 hodiny. Levou jsem už zvládl za asi 1 hodinu. Někdo s dílnou a na zvedáku by zvládl určitě oba tlumiče do hodiny.
Zvedneme auto, sundáme kolo a odšroubujeme podběh (cca 12 šroubků)
Původní doraz tlumiče
Odmontování původního tlumiče. Začal jsem nahoře, kde se celkem snadno povolí 2 šrouby pro klíč velikosti 17. V dolní části tlumič drží jen 1 šroub pro klíč velikosti 21, není zde moc místa a drží opravdu pevně (povolení mě stálo spoustu sprostých slov).
Porovnání tlumičů. Já koupil tlumiče německé výroby Bilstein i s dorazy, prachovkami a poštou za 2600kč (z aukra od www.autorozvody.cz). Prodejce mi volal a dle VINka zjistil, jestli mám oválné nebo kruhové dorazy.
Odstrojení horního uložení tlumiče šroubem pro klíč velikosti 17. Nové horní uložení jsem neměnil, přišlo mi to zbytečné a po zkoumání, mi na něm nepřišlo nic opotřebovaného.
Nasazení prachovky, dorazu a horního uložení na nový tlumič. Prachovka se jen natlačí na doraz.. Doraz nacpete do horního uložení tlumiče. Dotáhne se matka na horním uložení, pozor tyčka se při dotahování protáčí, tak ji někam upněte.
Montáž nového tlumiče, na své místo. Nejprve jsem připevnil tlumič v dolní části. Tlumič nejde tak snadno stlačit jako ten starý a trochu vzdoruje, při manipulaci v podběhu. Na horní uložení je otvor, do kterého se vloží šroubovák a přesně si nasměrujete otvory pro šrouby.
Nasazení podběhu a kola. HOTOVO.
Pár fotek z montáže na levé straně.
- Autor: Gregy
- vlastní opravy vozů provádíte na svou vlastní zodpovědnost
- diskuse o výměně zadních tlumičů zde
Napsat komentář