OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Škoda Octavia: Nejlepší motory – Recenze

Škoda Octavia: Nejlepší motory – Recenze

Škoda Octavia nejlepší motory recenzeKteré motory u Škoda Octavia jsou ty nejlepší? Respektive jaké motory jsou vhodné pro každodenní dálkové řidiče a které by bylo dobré doporučit jen víkendovým jezdcům? Pár rad o výběru motoru u Octavií najdete v tomto článku. Velmi vděčný budu za Vaše osobní zkušenosti či doporučení, pokud máte s některým konkrétním motorem svou zkušenost. Pomůžete tak ostatním s výběrem ideálního typu. Děkuji.

Ozubený řemen na Octavii – Srovnání zde ⇒

  • členové OctaviaClubu rozhodli o nejlepším motoru zde

 

Octavia je nejprodávanějším autem v České republice a tak je současně i největší podíl problematických kusů. Řidiči často viní ten či onen motor… ty jsou v tom ovšem mnohdy nevinně. Třetí generace Octavií má již motory vyladěné od předchozích zádrhelů a od roku výroby 2013 se neobjevil žádný větší zádrhel, kterého byste se měli obávat. Mnoho řidičů preferuje 3. generaci Octavií ještě před faceliftem, důvodem je ovšem design vozu (osobně se mi také světla na Octavii 3 po faceliftu nelíbí).

Jaký motor zvolit na Octavii?

Hlavní dělení motorů je samozřejmě na benzinové a dieselové (naftové) motory. Oba se liší velmi zásadně a vždy se pečlivě zamyslete na budoucím využití vozu. Rozhodovat byste se měli podle ročního nájezdu kilometrů, obvyklého zatížení vozu (budete běžně vozit více osob či náklad?) a také dle obvyklých vzdáleností, které při jedné jízdě ujedete (jezdit můžete pracovně mezi Prahou a Brnem či se naopak celý rok pohybovat jen v blízkém okolí bytu).

Benzínové motory (zážehové)

Obvykle jsou nabízeny Škodovkou především pro běžné použití do rodin. Benzínové motory jsou vhodné pro řidiče, kteří nejezdí dlouhé vzdálenosti či mají naložené menší náklady v autě.

Benzínové motory jsou tišší a obvykle lehce levnější při pořízení. Pro motory typu 1.2 či 1.4 TSI u Octavie budete mít vyšší spotřebu pokud budete jezdit rychle a při vyšších otáčkách. Obvykle jsou svižnější než naftové motory (až na výjimky).

Dieselové motory (vznětové, naftové)

Obvykle jsou nabízeny jako služební vozy pro firemní účely. Výborné tahouny na delší vzdálenosti. Aby tento typ motoru správně pracoval je dobré jezdit delší cesty a často ho ohřívat a nechat vypalovat filtr pevných částic.

Naftové Octavie vydrží při správném použití 300-600.000 km. Jde o ideální vozy pro jízdu se zatížením či jízdu s naloženým vozíkem. Téměř vždy jsou hlučnější. Motory jsou komplikovanější a mnoho úkonů v servisu je pro dieselové motory dražších. Obvykle mají nižší spotřebu.

Benzínové motory

Motor 1.2 TSI (63 / 77 / 81 kW)

Nemá rozvodový řetěz, který byl problematický, ale od roku 2015 má již rozvodový řemen. Vylepšený je celý systém sání. Jde o osvědčený motor ideální pro klidnější jízdu ve které má výbornou spotřebu. Raději volit variantu se šesti rychlostními stupni.

Motor 1.4 TSI (103 / 110 kW)

Motor vyniká tichostí při nastartování a následně i při jízdě. Díky vyšším koním je i relativně svižný a má dobrou dynamiku. Nejlepší motor pro běžné řidiče bez nějakých přehnaných požadavků. Využití je nejvíce účelové jak pro kratší trasy či delší jízdy po republice. Vždy je vyráběn při šesti rychlostních stupních.

Motor 1.8 TSI (118 kW)

Dynamika jízdy je lepší ač je omezována převodovkou a není až o tolik svižnější ve srovnání s 1.4 TSI. Výdaje za spotřebu a servis jsou u tohoto motoru vyšší. Výměna oleje je díky přímému vstřikování doporučována každých 15.000 kilometrů. Osobně mám právě tento motor se 118 kW a nemohu si vynachválit. Jde o velmi silný vůz.

Motor 2.0 TSI (147 / 162 / 169 kW)

Diskusi majitelů Octavií s tímto motorem najdete v této sekci na fóru.

Dieselové motory

Motor 1.6 TDI (66 / 77 / 81 kW)

Dynamika jízdy není taková. Ideální na průměrnou spotřebu a spolehlivost. Podobný výkon jako benzinový 1.4 TSI s rozdílem v točivém momentu a parametrech. Relativně málo problematický motor (ve srovnaní s vyššími diesely), velmi dobrý tahoun na delší přesuny po dálnici a současně s vyšší hlučností ve srovnání s benzínovými motory. Pro větší roční nájezd jde o více úsporný motor ve srovnání s benzíny. Velmi záleží na srovnání konkrétních aut, jejich najetých kilometrech a výsledně ceně auta (v bazaru).

2.0 TDI (103 / 125 / 135 kW)

Často pokládaný za nejlepší motor u Škoda Octavia. Je ovšem náročnější na údržbu a je nutné o něj správně dobře pečovat. Pokud tuto podmínku splníte odmění se Vám dlouhou výdrží a perfektním výkonem i na dlouhé jízdy po dálnicích. Auta nejen u Škodovky vybavené tímto objemem se pohybují na nejvyšších cenách při pořízení nového vozu.

TOP 3 motory v Octaviích

  • 1.9 TDI s rotačním čerpadlem na Octavii I
  • 1.4 TSI rok výroby od 2006
  • 1.2 TSI a 1.4 TSI generace EA 211 ve 3. generaci Octavie

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Škoda Octavia: Nejlepší motory – Recenze

14/01/2023 1 komentář
Mohlo by se Vám také líbit
 
Reportáž : Porsche Museum Stuttgart
 
Pozor❗ Hledá se Škoda Octavia I. RS a Škoda Scout na půjčení (odměna 9.000 Kč)
Komentáře: 1
  1. Mihcla S.
    24/10/2019 v 16:04

    Osobně mám Octavii 2 Combi 1.8 TSI rok výroby 2007 a jako největší bolest vidím rozvody. Mluví se hodně o spotřebě oleje, která mě zatím nijak extrémně netrápí cca 0,5 litru na 15.000 km. Možná je to tím, že od začátku co auto mám (koupeno se 47 tis. km) měním po 15 tis. km za rok. Možná i tím, že i když nejedu nějak z ostra nechám turbo takzvaně vydýchat a studený to netočím nad 2000. Nesporným kladem této motorizace je určitě dynamika. Jede fakt báječně. Projel jsem s ní valnou část Evropy. Několikrát Itálie, až dolů do Kalábrie, Španělsko, Francie, 2x nebo 3x Chorvatsko, Alpy v Německu, několikrát Rakousko a nikdy mě nikde nenechala. Dalším diskutovaným tématem byla spotřeba a zvěsti o spotřebě 15 litrů atd. Já se dlouhodobě pohybuji do 8 litrů. A i při velmi ostré jízdě jsem se nedostal nad 11. Bavíme se ale o jízdě skutečně na hraně a vysoko za povolenými limity (testováno na cca 50 km).

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Vladimir: Svítí kontrolka airbagu
  2. Elena: VW Tiguan Návod k obsluze Česky / Slovensky
  3. Oliver: Návod k obsluze Škoda Fabia 1, 2, 3
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze