O tom, že nová Octavia 3 RS je velice schopné auto asi není třeba pochybovat. To ale neznamená, že nemůže být ještě schopnější. O jasnou ukázku toho, že tomu tak je se postaralo české zastoupení firmy APR, Hothatchshop.cz.
Díky přesně mířeným úpravám, přeprogramováním řídící jednotky na fázi APR Stage 1 pro 98 oktanové palivo a dosazením APR karbonového sání, se podařilo z této sněhově bílé RSky dostat výkon, který byl ještě do nedávna vyhrazen pouze exotickým sportovním vozům. S nástupem výkonu již téměř od volnoběhu a se zdrcujícím točivým momentem dostupným v širokém spektru otáček, si můžete být jistí, že tato RSka si bude s většinou dnešních aut pohrávat jako kočka s myš.
Odbržděním výkonu na válcové zkušebně partnerskou firmou DIESELPOWER s.r.o. se získaly přesné hodnoty výkonu i točivého momentu, které činí neuvěřitelných 329 koní a 523 Nm. Důležitý je i průběh těchto hodnot, kdy výkon i točivý moment nastupuje již v nízkých otáčkách a je tak okamžitě bez prodlevy turbodmychadla k dispozici obrovský příval síly, která s otáčkami graduje až k hranici 330 koní. Výkon 300 a více koní je k dispozici v širokém pásmu otáček, konkrétně od 4250ot/min až do 6400 ot/min.
Vysoký výkon ale není vše. Důležité je ho umět přenést správně na vozovku. Inteligentní úprava řídící jednotky APR Stage 1 je navrhnuta tak, aby řidiči nebyli omezeni při řízení na komfortu a obtěžováni neustálým prokluzem předních kol na nižší kvalty. K tomu je využita zakomponovaná kalibrační strategie „Torque management“, která upravuje dávkování točivého momentu na nízké rychlostní stupně tak, že je k dispozici vždy jen takový výkon, který v ten daný moment dokáže auto skrze přední kola přenést na vozovku. Díky tomu je k dispozici vždy maximum trakce a zatímco auta s podobnou úpravou budou stále na místě pálit pneumatiky, tak tato RSka již bude v cíli. Představte si, že máte třistatřicet koní, náhon na přední kola, zařazený druhý rychlostní stupeň, šlápnete na plyn a auto místo toho, aby začalo hrabat, tak s razancí vystřelí kupředu. I dnes u konkurence nepředastavitelné, u APR realita.
I když auto nedává najevo, že by mělo problémy zvládat o třetinu vyšší výkon, tak se přistoupilo k lehké úpravě podvozku. Originální podvozek je celkem „plavný“ a nedává tak tolik jistoty, jakou by měl poskytovat u třistakoňového auta. Proto se dosadily sportovní pružiny Eibach Pro-Kit, které výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, zmírnily náklony v zatáčkách a celkově zvýšily stabilitu auta, aniž by se narušil komfort jízdy. Na brzdy se zde sahat nemuselo, jelikož ty přední jsou totožné jako u 300 koňového Golfu 7 R a svou práci tak odvádí perfektně i po úpravě.
Napsat komentář