První Škodu Octavia, která je až na několik kusů speciálního vybavení k nerozeznání od sériové verze, představilo na Tři krále královéhradecké policejní ředitelství. Sloužit bude na území celého kraje. Do konce měsíce dostane ale svoje auto dopravní policie v každém okrese. Takže jich bude dohromady šest.
První Škodu Octavia, která je až na několik kusů speciálního vybavení k nerozeznání od sériové verze, představilo na Tři krále královéhradecké policejní ředitelství. Sloužit bude na území celého kraje. Do konce měsíce dostane ale svoje auto dopravní policie v každém okrese. Takže jich bude dohromady šest.
„Všechna ale nakonec budou jezdit po celém území kraje, řidiči se nemohou spolehnout, že budou potkávat jen jedno,“ upozorňuje mluvčí Ivana Ježková. Jejich barvy? „Neprozradím,“ dodává s tím, že každé může být jiné. A nenechte se mýlit fotografiemi u článku. V ostrém provozu na autě nebudou nápisy POLICIE, naopak na nich budou registrační značky. Počítá se s tím, že časem začne jejich seznam kolovat internetem.
Jenže kdo pojede sto třicet po okresce, stejně nebude mít moc času na čtení čísel. Octavia s benzinovým motorem 1,8 litru o výkonu 118 kW (zhruba sto šedesát koní) se zvenku od auta dostupného v autosalonech liší ještě dvěma výstražnými modrými světly ukrytými v masce a jednou anténkou na střeše navíc. Další rozdíly, byť viditelné, už jsou uvnitř v autě. Na přední palubní desce je kromě kamery ještě výklopný monitor, na který se promítá obraz a další údaje z přední i zadní kamery. Obě mohou měřit rychlost. Auto má samozřejmě také sirénu. Zadní kamera je upevněná nahoře pod sklem pátých dveří auta.
Na platě, které kryje zavazadlový prostor, jí dělají společnost dva velké majáky a informační tabulka. Stejná je také za předním sklem. Kromě obligátních nápisů „STOP – POLICIE“ se na nich mohou ukazovat i jiná sdělení, třeba „NÁSLEDUJ MĚ“ v němčině nebo angličtině. „Kamery mohou zoomovat, aby bylo možné ve větší rychlosti dodržet bezpečnou vzdálenost. Je možná nahrávat i vozidla za sebou,“ vysvětlil vedoucí oddělení silničního dohledu Vladimír Košťál, který bude s jednou z octavií jezdit. Auto s šestistupňovou převodovkou jede až 240 kilometrů v hodině. Je tak pomalejší než Volkswageny Passat, které v kraji slouží především na dálnici D11, ovšem na silnice první a nižších tříd by to mělo bohatě stačit.
Tato Octavia však není rozhodně jedinou v ČR, která bude jak na dálnicích tak na okresních silnicích operovat. Z vlastní zkušenosti můžeme upozornit na Octavii II Facelift, barva světle modrá, která operuje na dálníci D8.
Technické detaily :Základem je sériová Škoda Octavia II po faceliftu: |
Napsat komentář