Škoda Auto ještě během letošního roku představí novou generaci modelu Octavia. Automobilka má s tímto vozem velké plány, doufá, že se budoucí Octavia stane jedním z deseti nejprodávanějších aut na světě. Uvedl to šéf Škody Auto Winfried Vahland v rozhovoru pro veřejnoprávní Radiožurnál.
Vahland věří, že automobilka bude schopna prodávat na 500 tisíc exemplářů třetí generace Octavie ročně. Tím by se tento automobil podle předsedy představenstva automobilky Škoda zařadil mezi deset nejprodávanějších aut světa. Je třeba podotknout, že desátým nejprodávanějším vozem na světě byl v roce 2011 Volkswagen Jetta s 695.159 prodanými kusy.
V rozhovoru pro Radiožurnál Vahland zmínil, že kvůli výrobě nové Octavie bude navýšena výrobní kapacita závodů v Mladé Boleslavi a čínském Šanghaji, kde se tento model vyrábí pro zdejší trh. Automobil bude vznikat také v ruském Nižním Novgorodu.
Škoda Auto si samozřejmě hodně slibuje od čínského trhu, v nejlidnatější zemi světa chce během letošního roku prodat 130 tisíc Octavií. V budoucnu by počet v Číně prodaných Octavií mohl překonat hranici 200 tisíc kusů.
Růst má i prodej dalších modelů značky. „Ještě v tomto desetiletí budeme v Číně vyrábět 500 až 600 tisíc vozů,“ řekl Radiožurnálu šéf Škody. Loni zde Škoda prodala na 220 tisíc aut.
Na čínském trhu Škoda v současnosti prodává tři modely – Octavii, Fabii a Superb. Nabídku však brzy rozšíří Octavia Combi a Superb Combi, které však budou do Číny dováženy z Česka.
Na dovážené automobily je v Číně uvaleno clo ve výši 25 %, dovážené Škodovky tak budou logicky dražší. „Číňané dbají na značku a jsou ochotni si připlatit za automobil, který je vyroben přímo v domovském závodě,“ vysvětlil Radiožurnálu Vahland.
Čínských zákazníků ochotných si připlatit za importovaný vůz je více než dostatek. Prezident Škody Auto China Gerrit A. Marks Radiožurnálu sdělil, že z 13,2 milionů letos plánovaných prodejů se zhruba milion lidí rozhodne pro importovaný automobil.
Automobilka tvrdí, že kvalita v Číně vyráběných vozů je srovnatelná s těmi vyráběnými v Česku. Importované automobily pak budou především sloužit k prezentaci značky a její kvality.
V šanghajském závodě Volkswagenu v současnosti vzniká v jedné továrně Fabia spolu s VW Polo, v té druhé pak Octavia spolu se Superbem. Montáž Octavie a Superbu se však v následujících letech přesune do nového závodu, ležícím asi 200 km jihozápadně od Šanghaje.
Ve stávající továrně bude nově vznikat prodloužený Yeti, upravený pro požadavky čínských zákazníků. V další nové továrně, tentokrát na sever od Šanghaje pak bude montován chystaný model www.auto.cz
Napsat komentář