Podívejte se na upravenou Octavii II RS 2,0 TSI s 450 koňmi pod kapotou od německé firmy M-T-E. Název vozu je RS 400
Škoda Octavia RS400 z dílny MTE je postavena na bázi verze RS s benzinovým motorem 2,0 TSI, který ji v základu dodává rovných 200 koní. Právě především motor byl do značné míry přepracován, když si vysloužil zesílené ojnice a nová ložiska klikového hřídele. To vše má zvládat zvýšený plnící tlak nového turbodmychadla Garrett GT30 s hodnotou až 1,6 baru. Novému turbu v práci dále pomáhá přepracované sání a samozřejmě i výfuk s průchodnějšími katalyzátory. Motor má též větší vstřikovací ventily a pochopitelně i upravenou řídící jednotku. Výsledek? Ohromujících 451 koní, které pramení z točivého momentu až 612 Nm.
Aby tento výkon bylo možné přenést alespoň ke kolům (když už ne na silnici, Octavia RS je stále jen předokolka…), dostal vůz novou spojku Sachs. A aby bylo možné vůz nejen rozjet, ale i zastavit, jsou tu brzdy od Bremba s kotouči o průměru 375 mm na přední ose o osmipístkovými třmeny k tomu.
Dynamické parametry vozu úpravce neuvádí, pokud by vás však děsily už z výše zmíněného, můžete zvolit též konzervativní softwarovou úpravu, která maximum výkonu posune k 260, nebo 310 koňům. Cenu úpravy MTE též nesdělila, zmiňuje však, že stejným způsobem umí upravit motor 2,0 T(F)SI v jakémkoli koncernovém voze.
Text: Autorevue.cz
Foto: M-T-E.de
Napsat komentář