Britské zastoupení ŠkodaAuto nás stále zásobuje zajímavými verzemi modelů Škoda nebo extravagantními reklamami. Nyní přichází se speciální verzí Octavie II RS pro rychlostní závody v Bonneville.
Na oslavu desátých narozenin modelů RS tak postaví rychlostní speciál Škoda Octavia RS, se kterým se vypraví na solné pláně v Bonneville. Ten se pokusí překonat rychlostní rekord a stát se nejrychlejším automobilem Škoda na světě. K tomu použije profesionálně upravený přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 550 až 600 koní a točivém momentu 450 Nm, který je k dispozici mezi 6000 a 7700 ot./min.
Jedinečná Škoda Octavia RS bude mít větší výkon než třeba Porsche 911 Turbo S, za který vděčí technikům britské firmy REVO. Motor dostal nové turbodmychadlo Garret, které pumpuje do spalovacích komor vzduch pod tlakem dvou barů. Vysokoprůtokové vstřikovače do válců (jinak prakticky sériového motoru) vysloveně lijí vysooktanový závodní benzín a spalování pomáhá krotit dodatečně namontovaný systém vstřikování vody s metanolem.
Zajímavé také je, že tato rychlostní Octavia RS 2.0 TSI vychází ze sériového auta, které bylo normálně vyrobeno na montážní lince Škody v Mladé Boleslavi. Specializovaná firma pak ale provedla všechny nutné úpravy, zejména na bezpečnostní výbavě (auto má ochranný rám, hasící systém a brzdící padák), aerodynamice a podvozku. Octavia RS nyní sedí o 80 mm blíž k zemi, což pomohlo spolu se zakrytováním podvozku redukovat hromadění vzduchu pod vozem při vysoké rychlosti a tím snížit vztlak.
Na autě je použito plno standardních dílů. Například převodovka je šestistupňová z modelu Octavia Greenline II, neboť dlouhý stálý převod umožní motoru dosáhnout vysoké rychlosti. Z modelu Greenline jsou použita i 15″ kola a přední brzdy, které jsou aerodynamicky uzpůsobené tak, aby snižovaly odpor. Samotné disky, na kterých jsou obuty vysokorychlostní pneumatiky GoodYear Eagle, jsou zakrytované. Vzadu pak žádné brzdy nenajdete, nejsou potřeba.
Na pláních v Bonneville se v kategorii do dvou litrů objemu soutěží následujícím způsobem: auta se rozjedou od startovní čáry a postupně akcelerují do úseku o délce devíti mil (14,5 km). Uprostřed je pak jedna měřená míle (1,61 km), ve které se zaznamenává dosažená průměrná rychlost. Výsledek pak určí vítěze kategorie. Na solných pláních v Bonneville v USA padlo mnoho světových rekordů, které jsou dodnes nepřekonány. Každoročně se tu utkávají vozy v různých kategoriích a nejrychlejší speciály dosahují rychlostí přes 1000 km/h. O závodech v Bonneville bylo také natočeno několik celovečerních filmů.
Škoda věří, že se podaří výroční Octavii RS překonat rychlost 200 mil za hodinu, tedy 322 km/h.
Napsat komentář