Nezávisle na právě probíhajícím pařížském autosalonu se Škoda pochlubila novou lacinou octavií. Druhá generace jednoho z nejúspěšnějších modelů v historii značky vychází z předfaceliftové podoby stávající octavie. V Česku bude k mání jen benzinová verze, nafťák pouze mimo EU.
Nová Octavia Tour míří bez oficialit rovnou do prodeje. Automobilka ji ani nepředstavila na autosalonu v Paříži, kde včera uvedla koncept první elektrické škodovky. Objednávat ji můžou zájemci hned.
První Octavia Tour, kterých vzniklo 1,4 milionu, se z nabídky vytratila s létem. Nová generace vychází z aktuální „dospělé“ octavie, ovšem v předfaceliftovém provedení s menšími předními lampami, které se vyrábělo v letech 2004 až 2008.
Stejně jako její předchůdce bude k mání v liftbackovém provedení i jako kombík.
Důležité je, že model splňuje přísnou ekonormu EU5, která byla příčinou konce první generace touru. Euro 5 začíná platit od Nového roku 2011 a uzpůsobení motorů ve starém modelu by bylo příliš nákladné.
V závislosti na konkrétním trhu škodovka nabídne pro nový tour tři motorizace, všechny s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou. Na trzích EU dostanou benzínové motory 1,4 litru o výkonu 59 kW a 1,6 litru o výkonu 75 kW. Na trhy mimo EU se vedle zážehového agregátu 1,6 litru navíc dostane i vznětový motor 2,0 TDI se vstřikováním Common-Rail o výkonu 81 kW. „V České republice bude k dispozici výhradně motorizace 1,6,“ uvádí automobilka. Turbodiesel není v nabídce pravděpodobně hlavně proto, aby neubíral zákazníky „plnotučné“ octavii.
V základní výbavě budou airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Základní hatchbacková Octavia Tour stojí 282 500 Kč, kombík vyjde na 312 500. Je tedy levnější než „starý“ tour, který stál 289 900 a kombík 319 900 Kč. Nyní prodávaná Octavia II startuje na 332 900 Kč, kombík je za 372 900.
„Uvedení Octavie Tour je logický krok. Je to alternativa pro zákazníky, kteří potřebují větší vůz než je fabia za cenu malého auta,“ říká Vítek Pelc z tiskového oddělení Škody Auto. Mladoboleslavská automobilka také dostala zbraň k boji se stále zlevňující korejskou konkurencí. S Octavií Tour dohnala Škodovka cenou i základní provedení koncernového příbuzného Seatu Leon nebo třeba i Ford Focus.
Nová Octavia Tour se začne vyrábět v Mladé Boleslavi ve druhém listopadovém týdnu. Její předchůdce skončí v polovině listopadu. Výrobní kapacita bude 50 vozů denně.
Text: iDnes.cz
Foto: Škoda Auto a.s.
Napsat komentář