V Ženevě byl středem pozornosti Superb a kdo se rozhlížel více, všiml si také novinky pod kapotou Octavie RS. Ještě trochu dál museli zajít ti, kdo objevili převodovku DSG v dieselové Octavii RS.
Nový motor pod kapotou Octavie RS, pracující s přímým vstřikováním paliva common rail, má výkon (125 kW) i točivý moment (350 Nm v rozmezí 1750-2500 min-1) shodný jako jeho předchůdce. Stejně tak je motor vždy vybaven tzv. bezúdržbovým filtrem pevných částic a oxidačním katalyzátorem.
Přímé vstřikování paliva common rail se vstřikovacími tlaky až 1800 bar zaručuje jemné rozptýlení paliva ve spalovacím prostoru a tím i harmoničtější a přitom rychlé spalování. V porovnání se vstřikováním čerpadlo–tryska má být chod motoru klidnější. Výkon u motoru TDI CR narůstá plynule bez výrazného skoku křivky točivého momentu, obvyklého u motorů se vstřikováním čerpadlo–tryska.
Novinkou byla v Ženevě i z jiných modelů známá převodovka DSG pro motor 2,0 TDI CR DPF/125 kW. Manuální šestistupňová převodovka zůstává i nadále v nabídce. Podle předběžných údajů výrobce bude liftback zrychlovat z 0 na 100 km/h za 8,4 s manuální převodovkou i s DSG, nejvyšší rychlost s manuální převodovkou činí 225 km/h a s DSG 223 km/h.
Ceny zatím nejsou známy, ale očekáváme stejný příplatek (cca 60 tisíc Kč) jako u méně výkonných verzí Octavie.
Napsat komentář