OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Originální rádia Škoda vs. 2 Din rádia

Originální rádia Škoda vs. 2 Din rádia

První autorádio bylo do osobního auta namontováno již v roce 1922 a tvořilo téměř třetinu celkové ceny vozu Ford T. Dnes, o téměř celé století později, je autorádio samozřejmou výbavou každého vozu. Rádio v autě tak dnes již nikoho nepřekvapí, pozornost je ale tomuto segmentu trhu s autodoplňky věnována značná.

Autorádio, které má dnes již často podobu komplexního zábavního a informačního systému, je pro mnohé majitele a uživatele osobních aut jednou z nejdůležitějších částí jejich plechového miláčka a nespokojí se proto s průměrem. Často se tak stává, že tovární autorádio svému majiteli z nejrůznějších důvodů nevyhovuje. Dnes již ale autorádia naštěstí nepředstavují třetinu ceny z vozu a není tak problém nahradit originální model některým, který bude lépe vyhovovat potřebám a požadavkům majitele. A jak jsou na tom z tohoto pohledu vozy Škoda, s přehledem nejrozšířenější značky na našem trhu?

Originální autorádia ve vozech Škoda

V různých modelech mladoboleslavského výrobce se můžete setkat s různými typy autorádií. Patřit mezi ně mohou jak rádia s rozměrem 1din i systémy standardu a rozměru 2din. Příkladem mohou být např. autorádia Blues, která lze nalézt jak ve verzi 1din určené pro vozy Octavia II či Yeti, tak ve verzi 2din pro Octavie třetí generace. V současnosti však již u vozů Škoda převládají systémy typu Amundsen či Bolero velkými displeji.

Např. systém Swing pro Škodu Rapid je ale i přes své celkové rozměry prodáván s relativně menším displejem. Výhodou originálních autorádií je stoprocentní kompatibilita se všemi ostatními systémy vozidla, včetně ovládání z volantu apod. Současně jsou tato rádia designově navržena tak, aby co nejlépe zapadala do interiéru vozu a celkové linie značky, to se týká např. i zeleného podsvícení atd.

Neoriginální 2din autorádia

I když systémy, se kterými vyjely vozy Škoda z bran továrny, mají určité výhody, velmi lehko se může stát, že majiteli vozu zkrátka vyhovovat nebudou. V takovém případě může přistoupit k výměně autorádia. Volba konkrétního modelu bude záviset na motivaci, proč k montáži nového modelu přistupuje. Tou mohou být (pomineme-li nefunkčnost) buď některé chybějící funkce či nespokojenost s designem.

Trh může zajisté nabídnout dostatek autorádií, která budou požadavky zákazníka naplňovat lépe, ten si však musí dávat vždy pozor na potenciální problémy s kompatibilitou, ujistit se, že bude moci na daném typu využívat všech funkcí, které vozidlo poskytuje.Pro montáž pak bude prakticky vždy nutné pořídit redukční rámeček. Pustit se do ní může zákazník sám, v případě, že se nebude cítit příliš jistě, je však lepší svěřit svůj vůz a nové rádio do rukou zkušených profesionálů.

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Originální rádia Škoda vs. 2 Din rádia

14/01/2023
Mohlo by se Vám také líbit
 
Kalendář OctaviaClubu 2018 – Zasílejte fotky
 
Zkušenosti se zabavením vozu kriminální policií

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze