OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Pohon 4×4 a jeho výhody

Pohon 4×4 a jeho výhody

Pro majitele Octavii s pohonem všech kol je toto období mnohem jednodušší a mnohdy i docela zábavné, proto jsem se rozhodl napsat tento krátký článek, kde si řekneme, jak si bezpečně zimu užít.

Zima je tady a s ní led na silnici nebo namrzající mlhy, proto apelujeme na všechny členy clubu, aby jezdili opatrně a předvídali! Pro majitele Octavii s pohonem všech kol je toto období mnohem jednodušší a mnohdy i docela zábavné, proto jsem se rozhodl napsat tento krátký článek, kde si řekneme, jak si bezpečně zimu užít.

ŠKODA Octavia RS 4x4

„Haldexová“ čtyřkolka

Automobilka ŠKODA montuje do svých modelů inteligentní pohon všech kol od švédské společnosti Haldex. Nejedná se o stálou čtyřkolku, ale o předokolku, která připojí zadní nápravu v případě, kdy potřebujete pomoct. Systém je aktivní zejména:

  • při rozjezdu (přenesení výkonu na kola bez prokluzu),
  • při průjezdu zatáčkou (zajistí dokonalou trakci všech kol),
  • při jízdě na sněhu, nezpevněné komunikaci nebo podmáčeném terénu.

Pomocník hlavně v zimě

Většina lidí si pohon 4×4 objednává právě pro zimní potřeby, kdy je na silnici souvislá vrstva sněhu nebo ledu. Právě tehdy totiž citelně poznáte, jakou máte výhodu, proti vozidlům s pohonem jen jedné nápravy. Nejenom že jízda je daleko bezpečnější, můžete si také užít docela dost legrace, kdy víte co za volantem dělat. Základem plynulost, tedy klidné pokyny řízením, včasné brzdění a citlivá práce s plynem. Přičemž řidič musí auto ovládat, cítit a vnímat, jak působí setrvačnost, jak podvozek přenáší hmotnost, která náprava klouže nebo které kolo se protáčí.

ŠKODA Kodiaq 4x4

Pokud však uděláte nějakou tu drobnou chybičku, auto vám to odpustí, respektive ESP (elektronických stabilizační systém) spolu s jízdním režimem Snow, určeným pro jízdu v opravdu náročném terénu. Troufáte-li si na mírný drift, stačí ESP nastavit do režimu SPORT, což umožní prokluz kol a smyk.

Režim Off-road

Máte-li ve svém vozidle ŠKODA režim Off-road, můžete si dovolit ještě trochu více, protože umožňuje přejetí poměrně velkých překážek, které byste bez jeho aktivace nejspíše ani nepřejeli. Dalším pomocníkem v terénu je panoramatický kamerový systém Area View s jeho pomocí můžete mapovat isutaci kolem vozu během překonávání překážek. Vždy je však lepší, přesvědčit se na vlastní kůži, co přesně vás v příštím terénním úseku čeká. Proto je lepší vystoupit z auta a projít trasu pěšky.

Off-road režim

Zimní rady pro motoristy

V zimě je cestování nevyzpytatelné, proto se na cesty nevydávejte bez:

  • zimních pneumatik,
  • škrabky, smetáčeku a skládací lopaty,
  • dostatku paliva v nádrži,
  • dobrých stěračů,
  • nemrznoucí směsi v ostřikovačích,
  • tažného lana,
  • rukavic a přikrývky.

Zdroj: ŠKODA Storyboard

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Pohon 4×4 a jeho výhody

14/01/2023
Mohlo by se Vám také líbit
 
Podpořte tento web
 
Test auta: ŠKODA Yeti Outdoor 4×4 – 2.díl

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Vladimir: Svítí kontrolka airbagu
  2. Elena: VW Tiguan Návod k obsluze Česky / Slovensky
  3. Oliver: Návod k obsluze Škoda Fabia 1, 2, 3
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze