OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Pohonné jednotky pro Octavii čtvrté generace

Pohonné jednotky pro Octavii čtvrté generace

Škoda Octavia čtvrté generace by měla být představena až počátkem roku 2020. Již nyní jsou ale k dispozici informace o agregátech, které by v rámci nejprodávanějšího modelu značky měly být průlomové. 

Je tomu již téměř šest let, co se na tuzemském trhu představila třetí generace nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské Škody – Octavia. Za necelé dva roky bude představena čtvrtá generace a již nyní prosakují na veřejnost různé informace, ať už co se týče designu nebo technických parametrů.

Pohonné jednotky

Čtvrtá generace Octavie by měla stát na inovované platformě MQB, která se vyznačuje značnou flexibilitou a navíc koncern Volkswagen má s touto technologií již šestiletou zkušenost. Tato vylepšená platforma by měla nabídnout možnost „mild-hybridu“. Jedná se o kombinaci elektromotoru a spalovacího agregátu, nejedná se však o klasický hybrid. Elektromotor v tomto případě nepohání vozidlo. To je vybaveno předimenzovaným startérem, který například vypíná motor při brzdění nebo jízdě z kopce a pak jej rychle uvede zpět od chodu.

Další novinkou ve škodováckém portfoliu by měl být plug-in hybrid. Ten bude v Octavii kombinovat elektromotor, který se bude nabíjet ze zásuvky se spalovacím agregátem 1.5 TSI. Dohromady by kombinace těchto dvou motorů měla poskytovat výkon 185 kW. Ve hře je i kombinace elektromotoru s motorem na CNG. Průlom nastane i u verze RS. Současných 180 kW u Octavie RS 245 by měl s přehledem trumfnout model s motorem 2.0 TSI, který by měl poskytnout až 215 kW.

Konzervativní zákazníci však nemusí věšet hlavu. I čtvrtá generace Octavie nabídne klasické spalovací agregáty. U benzínových jednotek to budou motory TSI. Litrový tříválec (70 a 85 kW), patnáctistovka (110 kW) a vrcholný dvoulitr (145 kW). Naftoví nadšenci budou moct vybírat buď 1.6 TDI (70 a 90 kW) nebo 2.0 TDI (120 a 140 kW).

Výbava

Co se výbavových stupňů týče, mělo by zůstat vše při starém. Výbava nových Octavií bude rozdělena na Active, Ambition a Style. Specialitami v nabídce pak bude Laurin & Klement s vozy v luxusním provedení. Dále verze Scout určený na horší cesty a již zmiňovaný model RS.

Konkrétní složení jednotlivých výbavových stupňů je prozatím neveřejné, ale již nyní můžeme počítat s autonomním řízením třetí úrovně nebo virtuálním pracovištěm při řidiče s většími digitálními budíky. Autonomní řízení třetí úrovně je středním stupněm v oblasti řízení vozidla moderními technologiemi. Vozidlo je schopné bez zásahu řidiče jet například po dálnici. Řidič nemusí mít ani ruce na volantu, pouze v případě upozornění musí převzít kontrolu nad vozidlem. Při jízdě po dálnici je systém schopen sám zrychlovat, brzdit nebo se i vyhýbat.

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Pohonné jednotky pro Octavii čtvrté generace

14/01/2023
Mohlo by se Vám také líbit
 
OCTAVIA si podmanila anketu fleetových vozů
 
Navigace Waze

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze