V minulém roce se v ČR prodalo více než 28 000 Octavií. Z toho jen přes 1800 kusů jednotlivcům, zbytek firmám.
V minulém roce se v ČR prodalo více než 28 000 Octavií. Z toho jen přes 1800 kusů jednotlivcům, zbytek firmám. Důvodem toho je fakt, že jednotliví zákazníci si raději vybírají menší vozy jako je Škoda Fabie, nebo jdou za nižší cenou k jiným značkám. Firmy však jednoznačně volí Škodu a to ve všech jejích podobách nad ostatními byť nižší cenou lákajícími značkami. Oblíbené jsou v sestupném pořadí Škoda Octavia, Škoda Fabia potom Škoda Rapid a nakonec Škoda Yeti.
Největšími konkurenty, které Škodě Octavii šlapou na paty ve firemním prodeji jsou podle dat serveru Autohled.cz nepochybně Hyundai se svým modelem i30 a Volkswagen Golf. V prodeji pro soukromé zákazníky Škodu Octavii předběhly levnější modely jako Škoda Fabia, Hyundai i 30, dokonce i dražší Škoda Rapid a Hyundai ix 20. V těsném závěsu za Škodou Octavia se drží rumunská Dacia Sander O se stínem svých dalších modelů Duster a Logan.
Pokud bychom chtěli vědět přesný poměr v prodeji soukromým osobám, jsou to jednoduché počty. Přičemž počty prodaných vozů jsou zaokrouhleny pro lepší přehlednost. Zatímco tedy Škoda Octavii zakoupilo pouhých 1800 zákazníků, její sestřenku Fabii si oblíbilo 6100 příznivců poměru cena/kvalita. Značka Hyundai, která Škodě šlapala na paty už v prodeji firmám se tu znovu vynořuje i u soukromníků se svými 3400 prodanými kusy. A hned za Škodou Rapid s 3000 kusy se znovu vynořuje připravená dorovnat, se svými 2600 prodanými kusy. Za Octavii se tedy v těsném závěsu drží už jen Dacia, která s modelem Sander srovnává skóre Octavie a vykládá na stůl 1700 prodaných kusů. Dále Model Duster 1600 kusů a Logan 1400 kusů.
Jasní konkurenti jsou z těchto sáhodlouhých výpočtů jasní. Stříbrnou medaili obdržuje Hyundai, bronzovou Volkswagen s modelem Golf a bramborovou Dacia.
A co zbytek účastníků?
Pokud bychom se podívali na celý seznam konkurentů, se kterými jsme prodeje srovnávali, najdeme tu značky, u kterých bychom i doufali v ve větší oblíbenost veřejnosti a tím i lepší umístění v žebříčku prodejnosti. Poslední obsadila Škoda Yeti, snad pro celkem krátkou dobu od uvedení na trhu, či příliš malou cílovou skupinu zákazníků, kteří ocení skřížení s terénním vozem. Předposledním je francouzský Peugeot 2008, který nemusí truchlit sám, neboť nebýt o malinko větší oblíbenosti v prodeji u soukromníků, mohl by si rovnocenně podat ruku s Mitsubishi ASX.
Někde uprostřed žebříčku, tedy ani nejlepší ani nejhorší co se týče prodejnosti se umístili Hyundai i20 a Tucson a Kia CEE´D.
Co z toho tedy vyplývá?
Toto porovnání nám jednoznačně už po několikáté potvrdilo absolutní vítězství Škody Octavie. Jedná se o vůz, na kterém se shodne většina podnikatelů. Z celého počtu prodaných vozů za rok 2016 tedy 73673 vozů, tvoří Škoda Octavie téměř jednu třetinu. A za své 5. místo z 15 v pořadí prodejnosti soukromým osobám se také nemusí stydět.
Nuže, teď už se můžeme jen těšit na to, co přinese rok 2017. Ten by totiž měl přinést mnoho novinek, které mohou s prodejností Škody Octavie na příštím žebříčku hodně zahýbat. Čekají nás změny i většího kalibru jako zcela neokoukaná dělená světla, jako jsme viděli kdysi na Mercedesu.
Lepší štěstí snad popřejeme jen Yetimu, který sice v prodeji firmám obsadil pěkné 6. místo, ale srdce jednotlivých zákazníků si ještě nezískal. Dá se dokonce suše prohlásit, že Yeti v tomto trochu zamrzl.
Nesmíme zapomínat, že ani konkurence určitě v roce 2017 nezaspí a přinese mnoho změn. O to napínavější souboj a jednotlivá výsledná umístění na příštím žebříčku bude.
Komerční prezentace
Napsat komentář