OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Recenze: Octavia I 1.9 TDi 66kW po 11 letech

Recenze: Octavia I 1.9 TDi 66kW po 11 letech

Jedněmi milovaná, jinými zatracovaná. Škoda Octavia Combi TDI 66 kW očima uživatele, který ji zakoupil jako ojetou a jezní s ní už tři roky. Co na ni říká? „Při technické kontrole mechanici zjisili, že auto nepatří na silnici!“

Článek publikovaný s laskavým svolením serveru TipCars.com – www.TipCars.com

Značka: Škoda
Model: Octavia
Typ:
Karoserie: kombi
Obsah motoru: 1.9
Palivo: nafta
Rok výroby: 1997
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 90 000
Najeto km nyní: 135 000
Koupen jako: Ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 4 roky
Průměrná spotřeba: 5
Poruchy: kromě všeobecně známých, které vznikají po určitých kilometrech, žádné
Předchozí vozidlo: Škoda 130

Octavii jsem zakoupil před čtyřmi lety dovezenou z Německa. Pro dovoz jsem se rozhodl po návštěvě spousty českých autobazarů a po bližším prozkoumání tam nabízených octavií, které měly většinou všechny najeto kolem 100-120 tisíc, ale stav odpovídal na 250-400 tisíc km. A navíc i v tomto příšerném stavu ty octavie vycházely o 50-100 tisíc dráž než má.

Pro octavii jsem se rozhodl z důvodu toho, že se mi zaprvé moc líbí design, a zadruhé, že TDI 66 kW má velmi nízkou spotřebu a pro mě až dost dostačující výkon. Také často něco převážím, tudíž jsem chtěl kombi.

Musím přiznat že auto už při nákupu s najetými reálnými 90 tisíci kilometry bylo ve stavu „jako nové“. Jezdila s tím v Německu prý nějaká paní a bylo vidět, že to neměl nějaký klučina na závodění.

Nicméně i přes ten dokonalý stav to mělo pár much – cukající se auto v rychlosti nad 90 km/h a lehce hučící levé přední ložisko. Obojí odpovídá octavii, která má najeto 90 tisíc kilometrů. Stejně jsem chtěl navštívit servis kvůli rozvodům, tak jsem s tím i počítal.
Takže v 90 tisících výměna rozvodů a oleje, cena cca 6 500kč, váha vzduchu 2 500 Kč. Ložisko zatím bylo ještě v pohodě, tak jsem jezdil.

Po 5 tisících km už ložisko přestávalo být v pohodě a také jsem cítil vibrace ve volantu při brždění a tlumiče už byly také slabší, tak jsem si koupil nové kotouče, destičky, ložisko, plynové tlumiče – dohromady za 9 000 korun od známého a nechal to za 2 000 vyměnit.

Poté bylo vše v naprostém pořádku dalších 10 tisíc km, než odešlo pravé přední ložisko, tudíž zase servis i s gumičkami na přední nápravě, celkem za 2 000 Kč.
Pár měsíců nato jsem navštívil technickou kontrolu – oficiálně a bez podplácení. 🙂 Byla to celkem profi německá firma, kam lidé jezdí jen s novými auty. Záhy jsem pochopil proč. Auto mi prolezli takovým způsobem, že jsem si říkal, jestli to trochu nepřehánějí.

Nicméně zjistili, že díky tomu, že první týden jsem o obrubník na parkovišti utrhl plastový kryt motoru a poté mi orezla litinová část motoru s typem motoru, tak prý nevědí, jaký motor tam mám a nemůžou mi dát technickou. Poté prolezli právě celé auto, jestli není kradené, a rozebrali mi různě těsnicí gumičky, aby prozkoumali sváry a řekli, že to je v pořádku. Nicméně mi zjistili naprosto nefunkční zadní brzdy, takže mi dali do technického průkazu razítko, že to auto nepatří na silnici. No co se dalo dělat, tak jsem riskoval a jezdil dál, jelikož jsem musel objíždět úřady a technickou kontrolu, kde mi vyrazili na motor znova typ motoru a poté jsem jel do opravny na výměnu brzdových prasátek a patek. Stálo to asi 2 000, vyražení typu motoru 1 500 korun.

Poté jsem technickou už v pohodě dostal, ale říkal jsem si, jestli se nevyplatí si ji příště koupit… Dal bych za to méně. Ale aspoň mam dobrý pocit, že je celé auto prohlédnuté a nemusím mít obavy, co mi kde upadne. Od té doby jsem najel dalších 20 tisíc kilometrů už bez servisů a problémů.

Podle mě je Škoda Octavia velmi kvalitní a bezproblémové auto, které má ale své bolístky, které se objeví v určitých kilometrech. Také se vyplatí spíš koupit starou ojetou octavii po slušném člověku a dát do toho dalších 20 tisíc v opravách než koupit novou a muset jezdit do předražených autorizovaných servisů, kde stojí výměna oleje jako mě rozvody u normálního servisu.

Když můžu porovnat mojí 11 let starou octavii s najetými 135 tisíci kilometry a zánovní firemní fabii, tak je to skutečně nesrovnatelné a je vidět na té octavii, že je kvalitnější naprosto vše.

Klady Zápory
super spotřeba nižší pružnost motoru 
dostačující výkon motoru (maximalka 180 km/h)  nic moc výhled dozadu 
obrovský zavazadlový prostor  nizký předek a lámající se spodní kryt motoru 
spousta místa a pohodlí vpředu  slabé vzpěry pátých dveří 
nadčasový design, který neomrzí  málo místa na zadních sedadlech 

 

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Recenze: Octavia I 1.9 TDi 66kW po 11 letech

14/01/2023 3 komentářů
Mohlo by se Vám také líbit
 
ŠKODA již 20 let hlavním sponzorem MS v hokeji
 
Co je Status varování na diskuzním fóru?
Komentáře: 3
  1. David
    30/08/2019 v 16:19

    Dobry den, chtěl bych se zeptat když mi u Octávii 1.9 TDI 66 kW houká nádrž, když zatáčím co by to mohlo být?

    OdpověďZrušit
    • carlos
      09/06/2021 v 19:25

      …. to vím přesně, to je Hejkal

      OdpověďZrušit
  2. martin
    19/07/2023 v 15:57

    Ahoj,
    jak vidim stk a razeni cisla motoru vzpomenu si na pakarnu. Nejdriv emise a pak stk. Tak taky naka pip na hranicich opsala jine cislo a po letech tak nesedelo c motoru (to jeste nebyl mozny vymaz cisla). Tak uredne prideleny PCR, natluceny v autorizaku… A znova za zmr*ama. A hle zaplatit si nove emise neb je jine cislo motoru. Zodeji nicemny. Takze na stk uz nejezdim. Jednak nemuzu byt u zbytecneho turovani motoru na miste a druhak uz nemam zajem ztracet cas s nima.
    M.

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Vladimir: Svítí kontrolka airbagu
  2. Elena: VW Tiguan Návod k obsluze Česky / Slovensky
  3. Oliver: Návod k obsluze Škoda Fabia 1, 2, 3
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze