Jak jsem již uváděl v článku o srazu MIVW v Holandsku, cestou na tento event jsme se zastavili v mecce automobilového průmyslu – muzeu Autostadt ve Wolfsburgu.
Jak jsem již uváděl v článku o srazu MIVW v Holandsku, cestou na tento event jsme se zastavili v mecce automobilového průmyslu – muzeu Autostadt ve Wolfsburgu.
Právě teď přišel ten čas si ho podrobněji představit. Tento areál původní továrny Volkswagen dnes slouží pro různé kulturní, školící a další slavnostní akce. Rozkládá se na obrovské ploše a většina značek koncernu zde má svůj vlastní pavilon. V hlavní budově je pak věnován prostor historii automobilismu napříč všemi značkami. To vše spojuje velký parky s mnoha jezírky a místy k posezení v přírodě.
Po příjezdu jsme zaparkovali na jednom z parkovišť, na které nás zavedly značky, ovšem bylo dost daleko od vchodu. Proto doporučuji nejdříve zjistit kde je vchod a zaparkovat na parkovišti přímo u něj. My jsme pak musel ještě cca 5 minut pěšky. Po příchodu k pokladnám se nás paní ptala zda jsme z nějakého automobilového klubu. Když jí říkám „Ja Ja wir sind vom OctaviaClub.cz, koukla do počítače a říkala že máme smůlu 🙂 Platíme tak standardní vstup 14,25 Eur na celý den. A ten celý den je opravdu potřeba. My jsme měli na celou prohlídku jen odpoledne a spoustu věcí jsme museli jen v rychlosti prohlídnout. Obzvlášť pokud plánujete návštěvu s dětmi doporučuji celý den. Pro ně je tu totiž připraveno opravdu velké vyžití, včetně dopravního hřiště po kterém mohou jezdit v elektrických miniaturách modelů VW New Beetle nebo třeba Porsche 911. V jedné z místních restaurací si mohou sami připravit pizzu.
Hlavní budova pojednávající o historii aut je prošpikována raritními, ale i zcela klasickými vozy jako je například VW Brouk. Zde ovšem posázený drahokamy k výročí miliontého vyrobeného kusu. Nebo třeba první diesel traktor Porsche. Najdete tam také koncepty například pro Bugatti Veyron, nebo vozy které se nikdy nedostaly do výroby jako supersport od Volkswagen V12 Coupe Concept… Celá expozice, zabírající několik pater, je opravdu skvostná. Včetně vozů jako je Lamborghini Miura, Porsche 356, Bugatti T15 z roku 1912 a mnoho dalších.
V hlavní budově najdete také několik restaurací a obchodů s doplňky, které v tomto případě stojí opravdu za to. Některé modely aut, které byly k prodeji jsem snad nikde jinde neviděl. Pavilony samotných značek pak představují jejich hlavní aktuální modely. Což pro mě bylo trochu zklamáním. Předpokládal jsem, že jsou to taková malá muzea každé značky. Nicméně ve většině si lze prohlédnout vozy i uvnitř. U Volkswagenu byl třeba vystaven aktuální Golf 7.generace ve verzi R, hned jsem si do něj chtěl sednout, ale smůla zrovna tenhle model a také Phaeton byly zamčené.
Návštěvníci mají také možnost podívat se do slavných skleněných věží, ve kterých se vozy pohybují pomocí speciálního výtahu umístěného uprostřed. Ve věžích jsou uskladněny vozy připravené zákazníkům k osobnímu odběru. Ovšem ne všechny modely se ve Wolfsburgu vyrábí a tak jich je velká část dovážena. Zákazníci z Německa či Belgie si mohou v rámci doplňkové výbavy svého vozu zakoupit převzetí vozu právě v Autostadtu. Převzetí nového vozu je tak výletem pro celou rodinu a velkým zážitkem. Každou hodinu tu předají zhruba 60 automobilů. Na samotný proces předávání cca 10 aut najednou se můžete z pozvdálí dívat.
Pokud budete mít cestu kolem rozhodně doporučuji návštěvu toho místa!
Napsat komentář