Ahoj Petře,
jsi jeden z organizátorů 1. Lanžovského srazu Octávek. Jak první ročník hodnotíš a můžeme se těšit na pokračování?
Ahoj Ondro, prvně bych tě rád poopravil, spolu s Tomášem Rambouskem jsme letos pořádali 1. ročník Sraz fanoušků vozů Škoda v kempu Lanžov u Dvora Králové nad Labem. I když ano, nejvíce tam bylo Octavií. První ročník chválím velice kladně, s organizací jsme se poprali myslím slušně, i když jsme si vědomi, že je ještě co zlepšovat i tak jsme spokojeni.
Účast na akci byla výborná, bylo k vidění spoustu zajímavě upravených aut a i krásné veterány. Pohodová nálada všech, super hudební podkres, soutěže a další. Sám za sebe jsem velice spokojený a ještě jednou bych chtěl všem kdo přijeli poděkovat. Díky bylo to super.
Tvé „černé ovečce“ bych osobně dal na srazu „Cenu za nejčernější, černou Octavii“… Opravdu takto černé auto se jen tak nevidí a je důkazem, že v jednoduchosti je krása.
No co na to napsat Je to můj záměr aby byla opravdu černá a mohu tě ujistit že příště bude ještě černější. Nikdy sem moc nebyl na extrémní úpravy a myslím, že to je vidět i na mojí „decentní“ Octavii.
Na diskuzním fóru je zmapována celá přeměna od 1. března 2016. Původní parametry z prvního příspěvku (Octavia RS 2.0 TDi CR 125kW, DSG s pádlama na volatnu, celokožený černý interiér) sedí? Pořízena na počátku roku 2016 z ČR?
Ano je to tak, Octavii jsem kupoval spolu se ženou na konci února 2016 v úplně sériovém stavu, za to ale se slušnou výbavou. Celokožený černý interier, šíbr, multifunkce, pádla na volantu, stmívací zrcátka, columbus a soundsystem.
Auto je původem z ČR, vyrobena byla podle škoda aplikace 4.4.2011, shodou okolností jsem se i já narodil 4.4. i když trochu dřív a tak narozeniny slavíme spolu. Auto se kupovalo od soukromníka s cenou + 250 tisíc Kč (na tu dobu s tou výbavou slušná cena).
Mohl bys prosím shrnout všechny úpravy, které jsi své RSové Black Sheep provedl?
Interiér: K interieru jsem se zatím moc ještě nedostal, to je spíš v plánu na později. Proběhla výměna loga na volantu za nové, dál jsem si hrál s rádiem, odblok obrazu za jízdy, nové startovací logo (video návod: jak změnit logo na startovací obrazovce), nový FW a nové mapy V17. Koupil jsem znaky VRS do páček na sedačkách, na zakázku šité černé koberce s červeným lemem a VRS znakem. Všude v interieru jsem osadil LED žárovky
Exterier: Vezmu to hezky od předu. Na ovečce je lipo od CSR v černém lesku, na zakázku přestavěné hlavní lampy na bixenon, vnitřek komplet lakovaný do černého lesku, pod čočkama RGB diody od Osramu ovládané přes mobil. Na světlech mračítka. Rámeček masky vrchní část v černé folii, úsměv zatím zůstal původní chrom, výplň masky honeycomb. Dál jsem upravoval blinkry v zrcátkách aby blikaly dynamicky, obnášelo to rozebrat zrcátko, vyndat blinkr, rozříznout ho, vyfrézovat originální diody, vložit tam pásek s led diodama připájet ho a zas to celé hezky zalepit. Ve dveřích jsou projektory s logem Škoda tuším z Kodiaqa. Dál se nechaly tónova okna plus na čelním skle je protisluneční pruh. Na originální křídlo se nalepilo prodloužení original Škoda v laku, na nárazník ochranná lišta od milotecu a ještě difuzor taky made in škoda a odrazky styl monte carlo. Zadní světla od Litec LED kompletně černé s dynamickým blinkrem, třetí brzdový světlo Litec Led taky černý. Na celém autě krom xenonových výbojek jsou LED žárovky. Auto se nechávalo lakovat, celá přední část, nárazník, kapota, oba blatníky, oboje přední dveře i A sloupy a levý zadní blatník. Momentálně je auto strojně rozleštěno a je na něm keramická ochrana od Nanolex SI3D. Kola jsem kupoval od clubáka a to BBS XA 19 palců 8,5 šířka ET46, vzadu na 12 mm podložkách s červeným eloxem. Auto bylo sníženo pružinami -35 mm od Vmaxx, tlumiče zatím původní.
Motor/výkon: Co se motoru týče tak běžná údržba, výměna oleje po 10 tisíc km a motor šlape jak hodinky, aktuální nájezd je + 310 tis km. Za dobu co ovečku mám se měnil dvouhmotnostní setrvačník to si myslím, že je asi největší slabina těchto aut. Měnila se lambda sonda a čidlo tlaku u klimatizace.
Motor je to common rail 125kW, motor se nechal načipovat na 152kW a 430nm u Frida Chip tuning. Dál jsem namontoval otevřené sání od Ramair konkrétně Jet Stream. Má krásný zvukový projev.
Díky za podrobný výpis! Jaké další úpravy máš v plánu?
Jako první chci dodělat exteriér, právě probíhá úprava mřížky nárazníku, kde bude velké logo VRS, celá maska půjde do černé barvy a doladí se záslepky po hagusech, které jsem demontoval.
Poté se chci pustit do úpravy motoru a brzd, nechat upgradovat současné turbo, dát čerpadlo z Audi S3 a upravit výfuk, pokud se podaří výkon by se mohl posunout na 200kW.
K tomu samozřejmě nesmí chybět lepší brzdy, přemýšlím o brzdách ze Superbu 3,6 nebo z Cupry.
Dál bych chtěl předělat interier, nechat komplet přešít sedačky na styl Kodiaq RS, volant z Octavie 3 RS nebo Kodiaqa RS a už mám doma nachystanou DSG páku z Kodiaq RS.
Super, díky za tvůj čas a v případě dotazů se čtenáři mohou obrátit pod článek nebo na fóru ve vláknu Black Sheep. Tak ať to pěkně jezdí a je stále černější a černější 🙂
- PS: Petr je také autorem návodu na výměnu laseru v Columbusu