Michal Marek je už dlouhá léta sportovním ředitelem Autodromu Most. Letos navíc stejnou funkci obstarává i v novém Octavia Cupu.
Michal Marek je už dlouhá léta sportovním ředitelem Autodromu Most. Letos navíc stejnou funkci obstarává i v novém Octavia Cupu. Co musel řešit v Maďarsku? Jak je spokojen s dosavadním průběhem Octavia Cupu? To vše a ještě víc se dočtete v následujícím rozhovoru.
Pane Marku, máte za sebou úvodní závodní víkend. Jak byste jej zhodnotil očima sportovního ředitele?
Z mého pohledu ten první závodní víkend byl takový seznamovací. Nejenže se závodníci seznamovali s technikou, poznávali jeden druhého, i my jako činovníci a organizátoři jsme byli zvědaví, jak se závodníci budou chovat na trati, kdo se bude s kým výkonnostně porovnávat. Řekl bych, že se úvodní víkend povedl na jedničku. Neřešili jsme žádné velké incidenty, technika vydržela, všichni závodníci byli spokojení. Musím být spokojený tedy i já.
Čím jste se v Maďarsku nejčastěji zabýval?
Věděli jsme, že nás čeká křest ohněm. Před závodním víkendem se vinou technických problémů dodělávala auta na poslední chvíli, vlastně první ostrý test se konal v úterý na Hungaroringu. Ten první víkend, samozřejmě mimo těch závodních věcí, byl především o komunikaci mezi soutěžícími a promotérem. V začátcích se dolaďují takové ty drobnosti, které je potřeba řešit přímo na místě. V Rakousku už budeme mít v této oblasti méně práce a objeví se další problematiky a potřeby soutěžících a jezdců, které se budou muset na místě řešit.
Jak jste spokojen s dosavadním průběhem Octavia Cupu?
Upřímně? Začátek byl na mne takový trochu rozpačitější než to, na co jsem zvyklý, ale nyní jsem přesvědčen každou buňkou svého těla, že se všechno podaří a promotér nastartoval nádherný seriál okruhového závodění, který tady už dlouho chyběl. Je potřeba poznamenat, že je na co navazovat. Historie Octavia Cupu byla dlážděna velkými úspěchy, trochu nás to svazuje. Snažíme se moc neohlížet za sebe, dívat se dopředu k cíli, kterým je hodnotné pole, zajímavé závodění. Octavia Cup si své diváky najde nebo si najdou diváci Octavia Cup. Stejně to bude i s partnery a sponzory.
V Octavia Cupu proti sobě nastupují velmi mladí jezdci proti těm starším a vyzrálejším. Musel jste řešit nějaké prohřešky agresivních jezdců?
Samozřejmě jsem se zabýval i takovými těmi drobnými incidenty, člověk hledá tu cestu tak, aby poznal jezdce, jejich styl. Nechci být až úzkoprsý, na druhou stranu „kázeň musí byť,“ nerad bych, aby se závodění svezlo někam, kam nepatří. Znám ředitele závodu, kteří si hned na začátku sezóny vyberou své oblíbence. Do takové situace se nechci dostat, dávám si na to pozor. Je potřeba si každým rozhodnutím uvědomit, co může způsobit. Soutěžící investují do závodního víkendu nemalé částky, závodníci očekávání a jedno takové rozhodnutí, které přijde v nesprávnou chvíli, může poškodit celý cup. Neznamená to ale, že by v mých rozhodnutích měla vítězit ta materiální a mediální stránka. Vždy je nutné řešit prohřešky v rámci FAIR PLAY, osobně jsem příznivcem toho, neřešit spory u zeleného stolu. Někdy to ale prostě jinak nejde.
Jak hodnotíte startovní pole Octavia Cupu?
Já očekávám, že se v průběhu sezóny ještě více rozroste. Na prvním závodním víkendu chyběli Jakub Klobása, který měl nějaké zdravotní komplikace a Pavel Pups. Ten měl potíže s doprovodnou technikou. Startovní pole je různorodé. V prvním závodě se nám utvořili malé skupinky, bude velmi zajímavé sledovat, jak se nám ty skupinky budou v průběhu sezóny měnit, resp. jejich složení, v návaznosti na to, jak se jezdci i nastavení závodní techniky vyvíjí. Mám informace od promotéra, že se začínají připravovat další auta, možná se v průběhu sezóny dočkáme dvaceti aut na startu, to by bylo zajímavé.
Co očekáváte od závodního víkendu v Rakousku?
Předpověď počasí není moc příznivá. Na Red Bull Ringu mají nový povrch, má být mokro, asi to bude klouzat. Po Hungaroringu se podařilo stabilizovat závodní techniku, teď začnou závodníci tlačit, nastavovat, vymýšlet, budou chtít ukrajovat desetinky, pojede se víc na hraně, někomu to z té hrany sklouzne, někomu ne. Red Bull Ring je krásný okruh, bezpečný. Věřím, že se tam bude závodníkům líbit a že si víkend užijí ještě víc než Maďarsko. Tam promotér i samotní závodníci nastavili laťku poměrně hodně vysoko, budeme se muset snažit ji posunout ještě výš.
Zdroj : OctaviaCup.cz
Napsat komentář