Grimagdfd
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
    • Členové OctaviaClubu
    • Clubová samolepka
  • Videa
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
        • Přímý přenos Letiště Praha
        • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Škoda Auto & Práce – Jaký je nástupní plat? Recenze zaměstnanců

Škoda Auto & Práce – Jaký je nástupní plat? Recenze zaměstnanců

Jaké to je pracovat ve Škoda Auto? Jaké to má výhody a nevýhody (+ které pozice jsou volné)? Pokusím se dát na jednu hromadu všechny dostupné informace u Škoda Auto, která je často označována jako nejatraktivnějšího zaměstnavatele v České republice.. Pokud jste tu pracovali či máte jakékoliv informace určitě prosím napište do komentářů níže, aby tak vše bylo na jednom místě. Děkuji!

Jaký je plat? • Výhody • Nevýhody • Recenze zaměstnanců

Škoda Auto Vás může zaměstnat na 4 místech v České republice – Mladá Boleslav, Kvasiny (nedaleko Rychnova nad Kněžnou), Praha, Vrchlabí. Na skoda-kariera.cz se volné pozice dělí na dělnické (aktuálně volných 8 pracovních pozic buď v Mladé Boleslavy nebo v Kvasinách) nebo odborné pozice (aktuálně volných 61 pozic).
Dělnické pozice jsou klasicky bez vyšších nároků a náplň práce si můžete představit podobně jako ve videu o výrobě Octavie. Na odbornou pozici již potřebujete mít patřičné vzdělání či nějakou praxi v oboru.

Jaký je plat?

„Hlavní výhodou je dle mého názoru je finanční ohodnocení – jen do okamžiku, než začnete zjišťovat kolikrát vyšší plat mají kolegové za stejnou práci u mateřské firmy v Německu.“ – výrok bývalého zaměstnance ve Škodovce z obchodního oddělení…

Právě srovnávání se zahraničními platy bývá nejen u Škodovky velmi častým. Podle mě záleží hlavně na porovnání platů s ostatními pozicemi v ČR. V zahraničí jsou totiž nejen vyšší platy, ale současně i náklady a nelze to takto jednoduše srovnat.

Pokud se podíváte na další nezávislé komentáře (výběr uvedu níže) bývalých zaměstnanců, jsou dosti rozporuplné – takto obrovskou firmu nelze prostě hodit celou do jednoho hodnocení.

Hlavní výhody kariéry ve Škodovce

  • náborový příspěvek 12.000 Kč, mzda po 3 měsících až 36.000 Kč
  • příspěvek na penzijní spoření a bonusy
  • výplaty přesně v termínu a možnost profesního růstu
  • 13. plat
  • stravování, lékařská péče (některá očkování zdarma)
  • dotované a dobré stravování

Hlavní nevýhody práce ve Škodovce

  • ne vždy férové chování nadřízených
  • často neosobní přístup
  • korporátní balast a nelogické postupy
  • „nevyhoditelnost“ neschopných zaměstnanců

 

– Skutečně těžko vybírat pozitiva a negativa, často si totiž protiřečí a vždy jde o subjektivní názor, který má každý zaměstnanec jiný dle svých nejbližších kolegů. Níže proto uvádím tabulku s přesným vyjádřením zaměstnanců Škoda Auto, které mají největší ohlasy. Nezapomeňte zanechat svůj názor v komentářích pod příspěvkem. Děkuji

Recenze zaměstnanců

Výhody a pozitiva práce ve Škoda Auto (recenze bývalých/současných zaměstnanců) Nevýhody a negativa práce ve Škoda Auto (recenze bývalých/současných zaměstnanců)
Finanční ohodnocení – do okamžiku, než začnete zjišťovat kolikrát vyšší plat mají kolegové za stejnou práci u mateřské firmy v Německu. Za ty roky odkryjete, kdo komu zametl průšvih pod koberec a on mu za to zaměstnal manželku a vytvořil teplé místečko pro syna na praxi v zahraničí atd. Zjistíte jak se na lidech škudlí halíře a kam odtékají milióny. Sledujete jak se zachází s Čechy a jak s Němci – byt´ formálně jsou pravidla pro všechny stejná. Obrovským morem je nekonečná a stále se zhoršující byrokracie, formalismus ve všem (vzdělávání, hodnocení, plánování…).
Ideální firma pro lidi co nic neumí a umět nechtějí – dá se tam skrýt v davu. Sociální ústav od managementu směrem dolu – nejvíc si to odskáčou lidi z výroby Všechno neskutečně trvá, nic nejde, nic se nedá – když by se to muselo změnit, musela by 1/3 zbytečných THP, co vytváří práci pro další třetinu THP odejít – a to se nikdy nestane. Všechno to táhne třetina nižšího THP managementu a dělníci
S možností odborné praxe s nejmodernějšími technologiemi. Vadí mi, že je nedostatek zaměstnanců s odborným zaměřením a to má výsledek takový, že chybí seřizovači, údržba a podobně
Jistota zaměstnání, pravidelná mzda na účtu, sociální přístup (příspěvek na penzijní spoření), platové bonusy. Přístup mého přímého nadřízeného, nutnost dodržování rotací. Štval mě problematický odjezd z práce (až 45 minut než se dostanu na hlavní silnici).
Hlavní pozitivum spatřuji v jistotě. Firma vyrábí kvalitní produkty o které je dlouhodobě zájem. Omezit zaměstnávání agenturního personálu na nezbytně nutnou úroveň, omezit zaměstnávání pracujících z Bulharska, Rumunska, Ukrajiny atd. Jsou líní a jejich hygienické návyky jsou na úrovni pravěku.
Určitě práce je náročná, ale myslím že ve většině profesí i slušně zaplacena. Bonusy, 13 plat, stravování, lékařská péče, příspěvek na důchod Určitě arogantnost některých mladých mistrů a už vůbec bych nedovolil aby zahraniční zaměstnanci dělali nábor nových zaměstnanců, protože je zvýhodňují. Tím myslím personální oddělení, parťáky na linkách a jiné kategorie, které mají právo dosazovat zaměstnance.
K lidem se chovají jak k věcem, na nástupním školení vás seznámí, že pokud nemáte protekci, tak lepší pozici nedostanete – to je pravda, benefity nic moc jako třeba dopravné není, stravenky nejsou, jídlo nic moc a malé porce, agenturní pracovníci mají už od nástupu vyšší plat než kmenový zaměstnanci Najít místo na zaparkování hrůza, výjezd po směně z parkovišť katastrofa, jídlo vodové, neochucené, dopravné není…
Obrovská šíře možností ve kterých se člověk může uplatnit. Silná značka, možnost profesního i osobního růstu. Spousta administrativy, schvalování, povolení pro všechno na co si vzpomenete. Nicméně je to přijatelná „daň“, která souvisí s tím, že ŠKODA AUTO je součástí mezinárodního koncernu.
Mzda a skvěle bonusy, pracovní doba 7,5 hod, osobní rozvoj, stabilní zaměstnání Politika a intriky, korporátní balast, nelogické procesy, schvalování zdlouhavé, spousta arogantních lidi
Zaměstnanecké benefity, rozvoj zaměstnanců (různé kurzy apod.) Ne vždy férové chování nadřízených, nekompetentní lidé na vedoucích pozicích (někteří)
Dobrý kolektiv a zajímavá náplň práce, kontakt s mnoha lidmi z různých oblastí Ve velké firmě vše dlouho trvá a člověk brzy ztrácí motivaci něco nového prosadit. Velmi vysoké nároky nejsou leckdy adekvátně ohodnoceny. Firma se zachovala velmi nefér v několika případech, z jejich strany sliby a nátlak, manipulativní jednání..to vše mě přinutilo udělat neplánovanou změnu a firmu po mnoha letech opustit.
Výborný plat, zajímavé benefity (bydlení, kino, sport, atd.). Práce je ale těžká, ne pro každého. Zastupitelnost. Člověk často dělá furt tu samou práci i když je namáhavá
Hlavně finanční stránka je velmi příznivá. Pracovní doba. Lidskost se vytrácí. Velký tlak na zaměstnance.
Možnost osobního rozvoje – moderní technologie a postupy, sbírání zkušeností skrz různé pozice (rotace), přístup ke vzdělání – školení. Péče zaměstnavatele o zaměstnance – zaměstnanecké výhody, plán osobního rozvoje. Hlavní je tým (přímý nadřízený a kolegové), je to individuální záležitost dle útvaru, ve zdravotnictví velmi dobrý. Mnoho kolegů je vstřícných a přátelských. Minusem by mohlo být pár kolegů-jedinců, kteří jsou profesně-pracovně velmi zdatní, avšak osobnostně nejsou vyzrálí, jsou emočně nestabilní, pozornost obrací na slabá místa projektu/druhých namísto na splnění cíle a spolupráci. Vzhledem k velikosti společnosti se objevuje i politikaření.
Jistota stálejšího zaměstnání, benefitní program, možnost přejít v rámci firmy i na jiné místo, slušné finanční ohodnocení. Stresové prostředí, přílišná práce pod tlakem, kvalita odvedené práce a vynaloženého úsilí často brána jako samozřejmost, časové vytížení mnohdy až přes lidský rámec a k tomu pak neodpovídající platové ohodnocení!
Kariéra ve Škoda Auto Mladá Boleslav výroba
Montáž ve Škoda Auto nástupní plat
Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Škoda Auto & Práce – Jaký je nástupní plat? Recenze zaměstnanců

14/01/2023 9 komentářů
Komentáře: 9
  1. Michal
    30/11/2020 v 12:34

    Přijde mi že ten plat je minimální německá mzda.. Možná ani to ne.. Nejsem zaměstnanec..

    OdpověďZrušit
    • Hans
      30/11/2020 v 18:25

      Tak v Německu je minimum 1000-1200€. Ovšem ve VW si pojedou jiný pecky.

      OdpověďZrušit
  2. Filip
    30/11/2020 v 20:13

    Pokusím se být nezaujatý, což po 15-ti leté službě půjde asi těžce.
    Nicméně, Škodovka je bezesporu hodně silný hráč mezi zaměstnavateli v ČR, a to jak na poli jistoty, tak i po finanční stránce. Je tu spousta benefitů, které jsou opravdu zajímavé pro oko normálního člověka. Nemá cenu vypisovat ty peníze “navíc”, které firma dává – to všichni znají, jako například 13 plat, bonus, příspěvky na penzijní atd. Neméně zajímavé jsou různá školení, možnost dalšího vzdělávání, karierní postup, ale třeba i vlastní jídelna, moderní a čisté prostředí..
    Ale..
    V této firmě jste ČÍSLO a nedej bože myslet a snažit se zlepšit proces nebo pracovní postup. Narážíte na mnoho byrokratických překážek, šéfy, co nechtějí změny, protože by se mohlo přijít na to, že jsou 20 let pozadu a mohli by být vyměnění.. Zebra, tak ta mnohdy, co se týče realizace, trvá několik měsíců (nepočítám háčky na ručníky), nástěnky s nic neříkajícími daty, milion čtverečků a obdélníčků na podlaze, které se obnovují jen při uměle vyvolaných auditů, které z 90% organizují ti, kterým se technické vzdělání vyhnulo obloukem. Apropo, chcete si zvýšit kvalifikaci? Ano, ta možnost tu je, ale jen, pokud máte vedoucího, který tomu fandí – jinak si neškrtnete, aby jste náhodou nebyl lepší.. Každý zrušený formulář nahradí dva další, protože prostě ti dinosauři jsou na to zvyklí.
    .. a takhle bych mohl pokračovat do aleluja.. Já to změnil, obětoval jsem bonus (protože je možnost dostat stejnou mzdu i 13 plat i u jiné fa.) a odešel. Musím přiznat, že jsem škodovce za mnohé vděčný, ale taky je fakt, že co jsem pryč, tak dobře spím, nemám žaludeční potíže a přestal šedivět. Ano, i v mém novém zaměstnání narážím na problémy, ale většinou je řeším s úsměvem a pohodou.

    OdpověďZrušit
    • Petr
      01/12/2020 v 17:48

      Ahoj, co píšeš je z velké části pravda. Záleží v jaké oblasti pracuješ a tak nejde je to jak píšeš a někde o fous lepší. Přeju ti hodně štěstí a za odvážné rozhodnutí, palec nahoru. Petr

      OdpověďZrušit
    • 777
      02/12/2020 v 13:48

      Mohu vědět u jaké firmy rád bych též změnil.

      OdpověďZrušit
  3. Milouš Košvanec
    01/12/2020 v 08:21

    No já to mohu hodnotit dlouhodobě. Prvého července jsem začal 44.rok ve firmě. Prošel jsem montáž motorů, převodovek (ještě na stodvacítky) viděl jsem jak se lepší pracovní prostředí, předělává se a staví nové budovy, montáž Octavie, nová lakovna atd. Bohužel v posledních deseti, patnácti lety jdou mezilidské vztahy do kopru. Mladí mistři, kteří možná jednou v životě šroubovák drželi šroubovák v ruce, jsou neskutečně geniální v tom jak má výroba probíhat a běda když projevíte názor a řeknete větu „Můžete mi to ukázat?“ Další faktor je neskutečné množství úředníků, kteří pobíhají po chodbách, halách od ničeho k ničemu. Množství různých mlaďounkých sekretářek, kteří s důležitým obličejem vám dávají najevo jaký jste dělnický póvl. To že každá jezdí po firmě nebo jinde v Superbu nebo Kodiaqu je jen pověstná třešnička na dortu. Různé kamarádství na různých vysokých místech, kde jde hlavně o to dostat někam manželku, dceru nebo syna protože na montáži by po půl hodině padli na hubu pro neschopnost. Za ty roky mohu hodnotit. Dříve si byli lidé blíž, dnes je to jen o tom jak se po cizích zádech, podrazům a donášení, parťákům a mistrům dostat nahoru. V tomto případě jsem rád, že za chvíli odejdu do důchodu.

    OdpověďZrušit
    • DušanV
      07/12/2020 v 11:00

      Znám, znám, odešel jsem z velké firmy (nebyla to automotive) po takřka 40-ti letech raději do předdůchodu, než bych si úplně zničil nervy a zdraví. Je to u velkých firem věrný obraz doby a nastavených mezilidských vztahů a životních hodnot a lépe podle mne již nebude. Taky je to o tom, že za ty desítky let v pracovní činnosti je člověk již opotřebovaný a prostě co dříve zvládal s přehledem, nebo to přešel jen s tzv. odfrknutím, tak dnes ho to zmáhá jak fyzicky, tak psychicky. Ale Vy mladí to taky poznáte, až Vám nebude dvacet, třicet……

      OdpověďZrušit
  4. Miroslav
    02/12/2020 v 21:45

    Líp napsat už asi ani nedá.Po dlhé roky ve Škodovce,názor mám stejnou.

    OdpověďZrušit
  5. Ohlasy
    03/12/2020 v 20:41

    Petr: „Je totální lež že v Německu jsou jiné či vyšší nároky na zaměstnance. Dělal jsem v německém Kasellu a takovou pohodovou práci za 90 tisíc Kč jsem ještě neviděl.“
    Pavel: „Tohle je všude nejen ve škodovce, dělal jsem v BMW, mercedesu, Mclaren, Hyundai a všude je to stejný, mladý mistr co umí je držet propisku, BG, PL, UK, RU jsou všude a jsou to netáhla jako svině a měli vždy výší plat, jídlo jak pro dobytek, a vždy když byl problém vedení zmačklo dělníky“
    Jan: „Práce jako všude, vždy je to o lidech. Jaké si to uděláš takové to máš. Pokud makáš máš se dobře, pokud ne jdi na pracák.“

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář




Kdo jsme?

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia.

Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

Zajímavé články
  • Konfigurátor Škoda
  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
Nejnovější příspěvky
  • Pokuta za parkování 2023: Kdy přijde & Jak neplatit?
  • Výměna brzdové kapaliny
  • Jak nabíjet autobaterii?
  • Nejdražší auto na světě – Která auta stojí nejvíce?
  • Jak odpojit autobaterii? – Výměna autobaterie: Postup
Nejlepší návody
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Demontáž interiéru
  • Oprava padajících ručiček
  • Únik chladiva
  • Oprava antény
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2023 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze