Po 4 letech se na závod o nejnižší spotřebu respektive emise CO2 nevypravila redakční posádka, avšak výsledky jsme si ujít nenechali.
V posledních čtyřech letech jsme se závodů o nejnižší spotřebu účastnili pravidelně a byly jsme i úspěšní. Letošní rok nám bohužel termínově tolik nesedl a museli jsme jej s lítostí vynechat.
Tradiční zástupci OctaviaClubu – bráchové pawouk01 a stanmar dosáhli v benzínových motorech s vozem Octavia 3 Liftback, 1.4 TSI 110 kW následujících parametrů:
– spotřeba 4,19 l/100 km
– 97,630 g/km
– průměrná rychlost 55,56 km/h (mezi 10 nejrychlejšími)
Na příští rok musíme vymyslet, jakými vozy pojedeme, jelikož s Octaviemi (kromě 1,0 TSI) už není tolik šancí uspět v novém systému kategorií. Jedině vybrat kategorii CNG a vyzkoušet si úspornou jízdu s plynovou Octavií.
Trať byla rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě ŠKODA Auto Vrchlabí, kde soutěžící samozřejmě poobědvali. Celková délka byla cca 325,7 km, limit pro její projetí 375 minut.
Velmi nás těší druhé místo v benzínových motorech, které vybojovala posádka s vozem Octavia 3 1,0 TSI 85 kW s dosaženou spotřebou 3,09 l/100 km a emisemi 72 g/km. Rozbila tak záplavu modelů Citigo, které jsou dlouhá léta na prvních místech mezi benzíny a je velmi těžké je s většími modely porazit.
V naftách je to s Octaviemi lepší a dlouhodobě se ukazuje, že se spotřebou se dá hodně dobře pracovat se staršími modely vybavenými motory 1.9 TDI (i se systémem PD). Také motory 2.0 TDI CR 103 kW se mezi naftami neztratí, my jsme s ním před 4 lety vybojovali zlatou medali v kategorii média.
CNG kategorie měla letos jen 3 zástupce, z nichž byla jedna Octavie 3 s posádkou kolegů Tomíšků z EcoRallyeTeamu, o jejichž výsledku ve Finsku jsme psali nedávno. Hodnoty jsou velmi dobré, ale stály proti nim 2 Citiga a to je těžký oříšek 🙂 Věříme, že kategorie CNG bude rok od roku nabitější.
Výsledkové listiny podle jednotlivých kategorií najdete na : www.EconomyRun.cz
Napsat komentář