Jasně, můžete si koupit hotové nadupané auto nebo si vše nechat udělat u značkových tuning společností a pak se tím chlubit. Mě osobně je ale sympatičtější přístup Petra, který vytáhne auto před likvidací – nasype do něj hromadu peněz, své energie a svého času… výsledkem je originální auto, které má svou duši… Rozhovor s Petrem zde:
Jak se jmenuješ a jaké jsou parametry tvé Octavie?
Jmenuji se Petr Prokeš a mám Octavii 1.8 T 198 koní. Rok výroby 1998 a najeto 248 000 km. Základní cena „šrot“ byla 32.000 Kč. Proinvestováno je přes 200 tisíc Kč.
Co se ti na Octavii rozbilo?
Rozbité bylo snad vše. Blatníky opravené na technickou kontrolu, kobercové pásky, výfuk na pletenci,
- upadlé turbo K.O.
- zamykání K.O.
- klíče immo K.O. sotva jsme dojeli domů
- lak K.O.
- spojka před smrtí
- ramena puky K.O. shnilé a rozpadlé
Opravy: oprava všech dveřních jednotek, stahování zajištěno klacky, jednotky vybrané vzadu (nezamykalo to, takže jsem koupil nové a už je to opraveneo).
Blatníky nalakovány doma, opraveny blinkry a namontovány nové kouřové. Spojku jsem koupil novou a udělal novou. Udělal jsem nové náplně, ramena obě od Lemfoerder, nové turbo repasované (k03), chip od autochip na 198 koní.
Opět nový olej a vše k turbu doděláno. Koupě základních lamino dílů a upraveno doma (laminátový předek a zadek) a prahy… vše doděláno doma. V dílně byly dodělány pouze ložiska. Koupil jsem a zapsal do TA R20 kola a stavitelný podvozek.
Zatmavení skel maximální co šlo pro zadní část, přední část zatím neuděláno. Zakoupil jsem potrubí pro výfuk komplet průchozí… doma svařeno bez katalizátoru. Tlumič objednán od flush na vrchní straně vyřezán vybrán a svařený. Odešli klíče, takže jsem vyměnil spínací skříně a nakódoval klíče doma (zakoupil jsem si diagnostiku OBD).
Proč jsi zvolil právě toto auto?
Už od dětství jsem snil o Octavii 1.8 T
Plánuješ nějaké další úpravy?
Rozdělané mám nově audio. Hudbu plánuji 5 kW basák do kufru. Dveře plánuji laminátové, zatím ale nemám a k osazení mi chybí asi ještě 50.000 Kč. Dodělání ozvučení mi chybí 28.000 Kč. Aktuálně hraje tedy pouze originál rádio.
Sedačky v interiéru čekají na čalounění. Auto je teď v lakovně a čeká na chameleonovou barvu. Výkon auta více zvedat nebudu. Stavím ještě jeden projekt, který byl vytažen ze šrotu (viz poslední foto).
Co by jsi na své Octavii změnil a co tě na ní nejvíce štve?
Jsem moc náročný a chtěl bych více podsvítit vnitřek kola a kufr. Ale nejvíce mě štve, že bych chtěl dokonalost a tu jsem ještě nenašel, čeká mě ještě hodně práce a peněz než se dostanu k cíli.
Kam nejraději jezdíš? Máš nějakou stálou partičku sestavu nebo skládáte sestavy na vyjížďky podle událostí na fb/IG?
Určitě to jsou Milovice, ty jezdím vždy. Jinak máme místní partu, která není moc velká, ale scházíme se pravidelně a vyměňujeme si zážitky zkušenosti. Známé, nákupy dílů, servisy, lakovny atd.
Jakou autokosmetiku na údržbu auta používáš?
S autem jezdím do místní myčky. Údržba vždy manuálně, žádné kartáče atd. nepoužívám. Žádnou konkrétní značku také nemám.
Jaké je tvé vysněné auto?
Vysněné auto vždy bylo Škoda Octavia 1.8t a poté Amerika nějaká starší 440 motor velký Block. Nedávno jsem pořídil chevrolet cobalt ss 2.0 255 koní sice starší Amerika to není ale nadšený jsem velice takže svůj sen splněny skoro mám.