Pavel aka Pawlisko je prvním zástupcem v rozhovorech, který nám může říct něco o pocitech z nejnovější Škody Octavie 4. ve verzi RS. Pokud chcete svůj vlastní rozhovor, neváhejte odpovědět na následující otázky v sekci „Ukažte svou káru ostatním“. Zabere to jen pár minut…
Jak se jmenuješ (případně přezdívka na fóru) a jaké jsou parametry tvé Octavie?
Ahoj, jmenuji se Pavel a na Octaviaclubu mám přezdívku Pawlisko. Od ledna 2021 jezdím v nové Octavii Combi 4. generace ve verzi RS v dieselové variantě. Takže výkon 147kW (2.0TDi), pohon 4×4, DSG (sedmistupňová) a v celkem nabité výbavě
Co se ti na Octavii rozbilo?
4. generace nových Octavií má celkem dost problémů se SW, což mě celkem štve a ani já nejsem výjimkou. Asi 4 dny trvalo, než se mi rozjelo v autě Car Play, od počátku mám problém se senzorem venkovní teploty, který i v mínusových teplotách zobrazuje 35 °C. Vlivem toho nefunguje řada věcí, které v zimě člověk potřebuje. Vyhřívané přední zrcátka, vyhřívané čelní i zadní okno, vyhřívané ostřikovače, v autě je vlivem špatných informací zima a poslední závada je informace o závadě v systému výfukových plynů. Upozorňuji, že auto mám nové a tyto problémy nejsou dobrou vizitkou pro Škoda Auto. V týdnu jde auto na reklamaci.
Nová Octavia se mi fakt líbí a proto jsem se rozhodl, že o něm vytvořím blog, který bude cílit na majitele této Octavie. Myslel jsem, že tam budu psát pouze pozitiva a dávat fotky, ale nakonec tam budu psát i ty špatné zkušenosti, což si myslím může v budoucnu někomu pomoci. Přeci jen je to stále nové auto, ale jednou těch majitelů bude více. I proto jsem napsal před pár dny článek o závadě ukazatele venkovní teploty.
Proč jsi zvolil právě toto auto?
Moje první auto jsem si koupil ve 21 letech a byla to Octavia (2009 facelift – 1.9TDi 77kW). Za 3 měsíce mi ji před domem ukradli a já se zapřísáhl, že si Škodovku už nikdy nekoupím. Za pár měsíců jsem dovezl zase Octavii 2009, ale 2.0TDi a 103kW. Byla bílá a mně se strašně líbila RS verze. Ne kvůli motoru nebo nálepky RS, ale ten nárazník na faceliftu byl prostě krásný. Takže jsem si sehnal RS nárazníky a upravil si auto podle svého gusta. Po 5 letech jsem pak pořídil Superba (2014 facelift) a opět 2.0TDi, ale 125kW a DSG. Už mě to řazení nebavilo, takže jsem v podstatě kupoval auto kvůli DSG.
Superba jsem měl 3 roky a prodal jsem ho, protože jsem se dostal k nové Octavii 4. generace v RS. To auto je prostě krásný. Musím se přiznat, že oproti Superbu jsem celkem omládl, protože to auto je prostě hezčí, sportovnější a působí „mladě„. Superb byl pohodlný, prostorný, ale jinak to nemělo ten šmrnc. Podotýkám, že jsem měl možnost vyzkoušet na týden novou Octavii už v roce 2020 v létě a auto se mi líbilo. Spousta doplňků, líbivý vzhled, jezdilo se mi v něm dobře. Když přišla možnost mít RS, neváhal jsem.
Jaké úpravy na autě jsi dělal?
Úpravy asi řešit nebudu, protože auto je fakt stylové tak, jak je. Nedávno jsem nechal ztmavit zadní okna, protože jsem to měl na všech autech a to z důvodu vzhledu, teploty v létě a i bezpečnosti. Do auta nejde vidět a proto neláká zloděje. Člověk může nechat v kufru batoh bez toho, aby někoho „dráždil“.
Plánuješ nějaké další úpravy (motor, interiér, exteriér)?
Tím, že je to RS, tak už naštěstí žádné nárazníky řešit nemusím. Výkon je dostatečný a s ohledem na záruku ani úpravy řešit nebudu.
Co by jsi na své Octavii změnil a co tě na ní nejvíce štve?
„Největší překvapení“ pro mě bylo, když jsem zjistil, že LED osvětlení v RS nárazníků má pouze funkci mlhovek. U Octavie 2. generace (po faceliftu) byly v RS nárazníku LED jako denní světlo a svítilo to přes den i večer (tlumeně) a fakt se mi to líbilo. To auto vypadalo dravěji. Když jsem zjistil, že u nové Octavie tato funkce není, tak mě to celkem zklamalo. Přitom by stačilo nastavit světla pouze jako „tlumené“, jen aby prostě svítily. Třeba se toho dočkám časem.
A co mě nejvíce štve? Ty problémy u nového auta. Čekal bych, že u auta, které stojí přes milion bude nějaká výstupní kontrola. Další věc je přístup Škoda Auto, že po dobu reklamace nedostanete náhradní auto. Např. ve Volvu u auta stejné hodnoty dostanete automaticky náhradní auto a je vám jedno, jestli se auto opravuje týden nebo měsíc.
Kam nejraději jezdíš? Máš nějakou stálou partičku sestavu nebo skládáte sestavy na vyjížďky podle událostí na fb/IG?
Jednoznačně do Rakouska. Milujeme s přítelkyní hory, takže Rakousko je pro nás top. A určitě se mnou budou souhlasit i řidiči, protože jakmile vyjedete z Česka do Rakouska, tak ty silnice jsou úplně někde jinde. To je pak to řízení ještě příjemnější.
Jakou autokosmetiku na údržbu auta používáš?
Dnes už auto neleštím jako před pár lety, takže žádné velké mytí auta se nekoná. Pravidelně jezdím na bezkontaktní myčku, kde to jednou za čas vezmu i hadrou, abych narušil „nalepenou“ špínu. Z čeho jsem ale nejvíc nadšený je přípravek na kola Endurance Tire Gel od Meguiars. Předtím jsem používal spreje na oživení gum, ale za den to nebylo znát. Tento gel se vsaje do gumy a je stále černá. Je to fakt zázrak. Když máte hezký auto, chcete i hezký kola a pneumatiky musí být černé a ne zašedlé. Určitě doporučuji.
Jaké je tvé vysněné auto? (v jaké výbavě a motorizaci) Případně jaké auto od Škoda Auto v jaké motorizaci se ti líbí nejvíce…
Jsem chlap, líbí se mi auta o tom žádná, ale priority už mám někde jinde. Jezdím teď v Octavii 4. generace RS, která je podle mě v TOPu. Líbí se mi víc, než Superb. Pokud bych měl vybrat další „škodovku„, určitě bych bral Kodiaq RS. Kdyby to mělo být úplně mé vysněné auto, na které asi nedosáhnu, tak to je BMW X7 nebo AUDI Q8.
Díky moc za zajímavé odpovědi a zajímavý historický vývoj od Octavie 2009 až po současnost!
Jménem celého clubu přeji mnoho najetých kilometrů bez nehod!
Oktavián