Zpětné vedení spalin (Abgasrückführung – AGR).
Proč se AGR ventil používá
Kvůli menším emisím (NOx). Emise kysličníků dusíku u zážehového nebo vznětového motoru je silně závislá na výši spalovací teploty ve válcích motoru. Tímto systémem tuto teplotu snížíme.
Princip ventilu
Systém recirkulace spalin (EGR) přidává podle zatížení motoru do nasávaného vzduchu určité množství výfukových zplodin. Tím se snižuje teplota výfukových plynů a redukuje se obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech.
Tato teplota může být snížena tak, že určitou část spalin přivedeme zpět do válce. V praxi se s nasávaným vzduchem směšuje až 50% spalin.
Kysličníky dusíku (NOx) jsou dráždivé plyny, které se významně podílejí na tvorbě ozónu.
Schéma systému AGR:
- AGR Ventil ventil pro zpětné vedení spalin
- Abgaswärmeübertrager – prvek pro přenos tepla spalin
- Wasseranschluß– přípojka vody
- Verdichter – kompresor
Popis schématu
Zpětné vedení spalin u motoru s dmychadlem:
Spaliny jsou odebírány z hlavního proudu mezi válci a turbínou, jsou ochlazovány a po výstupu z chladiče vzduchu pro dmychadlo přiváděny zpět do motoru.
Napsat komentář