Co to je a jak zapojit Oil Catch Tank? Zkušenosti sdílejte prosím v komentářích pod článkem. Zařízení má kladný vliv na spalování a potažmo výkon a chod jakéhokoliv motoru.
Jedná se o Oil Catch tank (dále jen OCT)
Napojuje se na hadici odvětrání klikové hřídele, která je v motoru běžně propojena zpět do sání.
Postup napojení
Napojením OCT budou veškeré olejové „zbytky“ směrovány do nádoby čímž zamezíte znečištění sacího traktu a umožníte nasávání čistšího vzduchu, který má pozitivní vliv na nárůst výkonu.
Sériové napojení do sání je výhodné pouze z hlediska emisí ovzduší,nikoliv z hlediska lepšího spalování.
OCT separuje olej od olejové mlhy. Ten se usazuje uvnitř OCT.
Zabraňuje tedy usazování oleje v intercooleru, ve škrtící klapce a v celém sacím traktu včetně spalovacího prostoru.
Slouží tedy i jako prevence proti vytváření karbonu vně motoru.
Jeden vývod OCT slouží k napojení hadice odvětrání klikové hřídele,
Druhý vývod slouží jako odvětrání OCT:
- např. napojením oddechového filtru
- nebo další hadice s vývodem zpět do sání (doporučená varianta)
- nebo kombinace oddechového filtru s vývodem do sání
- případně mimo motorový prostor pro maximální efektivnost např.v racingovém využití
Vstup do sacího traktu se zaslepí.
Olejové výpary odcházejí mimo nádobu a samotný olej se usazuje v této nádobě, která se po naplnění jednoduše vyprázdní. (tyto intervaly jsou opravdu velmi dlouhé a údržba téměř není potřeba).
Použití na jakékoliv typy motoru
Máme v planu si tuto vychytávku koupit. Je nás asi pět, takže kdyby z Vás někdo chtěl tak se muže přidat k nám alespoň bude menší poštovné 🙂
V Česku OCT stoji kolem 1500 Kč, z Anglie něco okolo 800 Kč + poštovné
Pokud máte zájem, kontaktujte člena bazyho na fóru Škoda Octavia