V testu Yetiho se objevila jedna zajímavá novinka. Slibovali jsme vám její test a nyní je tady. Nová originální navigace Amundsen od Škody.
Od letošního roku jsou k dispozici pro modely Rapid a Yeti nové navigace řady Amundsen, které vychází z Columbusu v O3. Rozměry však zůstaly shodné s původními navigacemi s úhlopříčkou 6,5 palce.
Přináší tak vylepšené dotykové ovládání, které zvládá i plynulé posouvání mapy či seznamu jako v Octavii 3. Pravda na menším displeji je například zvětšování mapy krkolomné. Další novinkou je MirrorLink známý z Fabie, přehrávání hudby z USB nebo pomocí Bluetooth streamování. Navigace disponuje také dvěma sloty na SD karty. Z první karty čerpá navigace mapy a z druhé můžete přehrávat hudbu, nebo si prohlížet fotky ze srazu OctaviaClubu jako my.
Celý infotainment obsahuje také senzor pro přiblížení ruky a následné zobrazení menu. Na tomto menším displeji se to hodí dvakrát více než v Octavii 3. Velmi dobře hodnotíme i ovládání hlasem. V novém Amundsenu nenajdete položku Car, která zobrazuje aktuální stav vozidla. Amundsen i nové Bolero nyní komunikují také v rámci systémů Android Auto a Apple CarPlay, bohužel zkoušený exemplář tyto možnosti ještě neměl. Nově by tyto funkce měli být dostupné také pro Octavii 3.
Hudba
Hudbu si tak pustíte z USB, SD karty nebo přes Bluetooth, s CD-čky už se při vývoji nepočítalo. Příjemného vylepšení se dočkalo také levé otočné tlačítko. Zatím co u Bolera z Octavie 2 jím lze přehazovat písničky aniž byste viděli, jaká bude následovat, u této navigace vám vyjede seznam písniček a vy tak můžete vybrat libovolnou a potvrdit stisknutím tlačítka. Z hlediska ergonomie a rychlého přehození písně je to mnohem lepší, než na displeji trefovat tlačítka prstem. Video si bohužel na Amundsenu nepřehrajete podporuje jen klasické audio formáty jako MP3, WMA apod.
Navigace
Zobrazování map a všechny ostatní prvky navigace jsou stejné jako v Octavii 3. Zoomování, výběr tří typů trasy apod. Musíte se však spokojit s menším displejem. Díky hlasovému ovládání to však není takový problém. Větší problém je v nízkém umístění displeje, u testovaného Yetiho toto platí dvojnásob. Navigace také zobrazuje maximální povolenou rychlost, pokud ji v daný okamžik překračujete.
Chválíme také možnost výběru mezi klávesnicí QWERTY a klasickou od A-Z. V mnoha vozech tato možnost není. Dobrou funkcí je také doplňkové okno, které zobrazí detail křižovatky na displeji navigace ve větším rozměru. Stejně jako v O3 i zde je funkce zobrazování aktuální dopravní situace před vám nebo na zvolené trase. Informace se zobrazí na přehledném seznamu.
Vzhledem k tomu že vozy s touto navigací již využívají novou elektronickou architekturu, zřejmě nebude možné její dodělání například do O2 ačkoli by tam rozměry přesně pasovala. Ale to ukáže až čas.
Za zapůjčení vozu na test děkujeme společnosti Škoda Auto a.s.
Napsat komentář