Do redakce se nám dostal další vůz z aktuální produkce Škody Auto a sice Yeti Outdoor s motorem 2,0 TDI 81 kW 4×4. Přinášíme vám srovnání s Octavií a také dámský pohled na tohle malé SUV.
Do redakce se nám dostal další vůz z aktuální produkce Škody Auto a sice Yeti Outdoor s motorem 2,0 TDI 81 kW 4×4 ve výbavě Style. Přinášíme vám srovnání s Octavií a také dámský pohled na tohle malé SUV.
Yeti se ženám všeobecně líbí a tak jsme se rozhodli ho otestovat ve dvou různých úhlech pohledu. Najeli jsme skoro 1000 kilometrů, bohužel bylo auto už na začátku dubna vybaveno letními pneumatikami a tak jsme ho nemohli vytáhnout do zasněžených českých hor. I tak jsme ale otestovali jeho terénní schopnosti a samozřejmě srovnávali s Octavií.
Exteriér
Míša: Jestli se vám auto líbí nebo ne je subjektivní věc. Mě osobně se více zamlouvá městská verze, zejména ve světlejších barvách. Auto tak vypadá větší a dominantnější v provozu. Rozhodně bych si připlatila za xenony, nejenom že pozvednou vzhled Yetiho, ale perfektně svítí a lépe „čistí“ levý pruh dálnice. Kladně hodnotím také nastupování do auta.
Vojta: Pro mě vyhrává také městská verze Yetiho. Skvělá jsou vnější zrcátka, která se nezdají ale jsou opravdu veliká a hlavně oproti O3 mají správný tvar. Po přesednutí do O2 před faceliftem mi přišlo že zrcátka Octávky jsou snad menší než pětikoruna. Také jejich samostmívání je užitečná věc. Proč je ale jen u řidiče?
Míša chválí nastupování do auta, to je i za mě super. Pokud se ale pak projedete terénem nebo prostě vystupujete ze špinavého auta, počítejte další den s návštěvou čistírny. U některých SUV zakrývají dveře prahy auta a vy tak vystoupíte s čistými kalhotami, to bychom uvítali i zde. Další věc, která vadila nám oběma, byly dveře kufru, které jsou kolmo k vozovce a velice špatně se zavírají. Vzhledem k tomu že testovaný kousek ještě voněl novotou, je možné že se písty trochu ochodí. Uvítali bychom ale elektrické zavírání kufru, které bohužel u Yetiho není k dispozici a přitom by se tak hodilo… Yeti si v terénu vedl opravdu dobře, na jeho teréní schopnosti a pohon se podíváme v příštím dílu. Obligátní škrabku na led u Yetiho nenajdete. Vůz byl vybaven také bezklíčovým odemykáním a startováním tlačítkem což je silně návyková věc.
Interiér
Míša: První co mě trklo do oka, když jsem usedla do Yetiho byl vysoký štít nad budíky, po čase si na to však zvyknete. Co mi ale vadilo, bylo nízké umístění řadicí páky. Po přesednutí zpátky do Octávky mi přišlo, že v ní je řadička až u stropu. Celkově je také umístěna více vzadu, takže dost často při řazení nehty bouchnete do ovladačů klimatizace. Celkově se pozice za volantem hledala déle než u Octávky, ale po pár desítkách kilometrů už to bylo ok. Subjektivně se mi více líbí černý interiér, ocenila bych také více možností dekorativní lišty v interiéru. Testovaný vůz měl jakousi šedou metalízu na lištách, která působí trochu levně. V nabídce je také dřevěný dekor.
Zvláštní kapitolou je pak výhled z auta, vysokou pozici vhledem k ostatním autům beru velice pozitivně, člověk má prostě přehled co je kolem. Horší je to při napojování například z boční ulice nebo polňačky. Přes masivní B sloupek se zaoblenými spodními rohy často není moc dobře vidět. Naproti tomu téměř kolmý zadek oceníte při parkování. Skvělé jsou také dvojité sluneční clony, ty si rozhodně přikupte. Jako holka občas nosím větší sluneční brýle, ale ty bohužel schránka u stropu nepojmula. A přitom stejné brýle se mi do ní v Octávce vejdou. Dobré je také umístění ovladače vypínání spolujezdcova airbagu na středovém tunelu, to maminky jistě ocení, stejně jako úchyty ISOFIX na předním sedadle spolujezdce. Po ergonomické stránce bych ještě vytkla umístění symbolu pro sklápění zrcátek, což je nešvar všech škodovek. Jeho symbol je skrytý za čudlíkem ovladače.
Vojta: Na mě působí interiér Yetiho na první pohled pěkným dojmem zejména v béžové variantě kterou jsme měli. Při bližším zkoumání, mě ale zklamaly některé detaily. Jako třeba nevypolstrované kapsy ve dveřích, do kterých když dáte klíče nebo něco plastového, máte o muziku postaráno. Škoda protože polstrované kapsy má třeba O3 a je to super věc. Od auta podobné nebo spíše vyšší cenové kategorie bych to očekával také. Nicméně interiér je velmi dobře zpracován ani v terénu se z palubky neozývali žádné pazvuky a vrzání. Příplatkový Sound System bych si klidně odpustil a připlatil radši za parkovací kameru. Přijde mi že oktávka 2. generace bez Sound Systemu hraje lépe než Yeti s ním.
Hledání pozice za volantem pro mě bylo vyloženě bolestnou záležitostí. Celý první den mě středový tunel tlačil do kolene. Druhý den už to nešlo vydržet a musel jsem sedět blíže volantu, ale více si položit opěradlo, pak už to bylo ok. Tunel v Yetim je nesmyslně tvrdý a ještě má jakoby dvojitý roh, tady srážím body. Za co bych body naopak nešetřil, jsou pohodlná sedadla a zejména jejich variabilita v zadní části vozu. Skvělou vychytávkou je pak měkké vypodložení spolujezdcova pásu, když není připoután. Při přejezdu nerovností a zejména v terénu tak nebouchá spona pásu do B sloupku a zpříjemňuje cestování po městě nebo mimo silnice, to bychom ocenili i v Octávce.
Příští týden vám přinese druhý díl testu, ve kterém se podrobněji podíváme na motor, kufr, asistenční systémy a celkové dojmy z auta.
Za zapůjčení vozu na test děkujeme společnosti Škoda Auto a.s.
Napsat komentář