Kuloární informace již hovoří o tom, že by měla být zcela dokončená nová generace Octavie. Tato zpráva nás samozřejmě zajímá, proto jsme z nejrůznějších internetových zdrojů sesbírali drobečky informací, jak by nová generace, v pořadí již čtvrtá, mohla vypadat.
V tuto chvíli má své představení za sebou nejnovější model automobilky ŠKODA Scala. Nicméně kuloární informace již hovoří o tom, že by měla být zcela dokončená nová generace Octavie. Tato zpráva nás samozřejmě zajímá, proto jsme z nejrůznějších internetových zdrojů sesbírali drobečky informací, jak by nová generace, v pořadí již čtvrtá, mohla vypadat.
Vylepšená platforma MQB a Combi jako první
ŠKODA Octavia IV má světlo světa spatřit už za necelý rok, proto se začínají na internetu a fórech pomalu objevovat nejrůznější fotky maskovaných prototypů a fotomontáže. Skoro na 100 % je jisté, že na podzim 2019 přijede jako první Octavia v karosářské variantě combi, až později se přidá liftback. Co se podvozku týká, bude postaven na vylepšené modulární platformě MQB, přičemž dojde k nárůstu délky asi o 3 cm.
Pryč s dvojitými světlomety
Podle ověřených zdrojů a informací předních automobilových redakcí, přijde nová generace o dvojité přední světlomety. Místo toho se navrátí klasika, tedy jeden díl, za to v aktuálním designu trojúhelníku, podobně jako u modelu Scala. Masce budou vévodit nové linie s výraznějším chromovaným rámečkem. Zádi budou dominovat světlomety podobné těm u modelu Karoq. Revoluční novinkou by měly být adaptivní Matrix LED světlomety, které svedou ztlumit či zcela vypnout jednotlivé segmenty a tím vystínovat protijedoucí automobil bez jeho oslnění.
Luxusnější, komfortnější a bezpečnější
Octavia IV bude vyzbrojena téměř veškerou moderní technologií, užívanou v koncernových vozidlech. Pravděpodobně nebude chybět elektronická parkovací brzda, adaptivní tempomat s funkcí Stop and go nebo Lane Assist s větší trpělivostí a náznakem „autonomní“ jízdy.
Pod kapotou zatím žádná revoluce
Pohonné jednotky prošly loni výraznou modernizací, proto se letos neočekává nijak velká změna. Vše pravděpodobně zůstane při starém, základním agregátem bude tříválec 1.0 TSI, poté čtyřválec 1.5 TSI a nejvýkonnější 2.0 TSI. Pro značně prořídlé milovníky nafty bude v nabídce slabší čtyřválec 1.6 TDI a silnější 2.0 TDI. Některé motorizace však dostanou funkci plachtění, tedy mild-hybridní technologii s 48 V palubním systémem a funkcí rekuperace brzdné energie.
Napsat komentář