Převodový olej u 1.8, 20V, SLX (92 kW, 1998) jsem si měnil sám, jen podle knihy „jak na to“
V celku na tom nic není, ale přesto mé dojmy jsou zde:
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ !!!!
DOPORUČUJI (JIŽ PŘED VYPUŠTĚNÍM (!) ZKUSIT UVOLNIT NALÉVACÍ OTVOR Z BOKU (!) KDYŽ TO NEVYZKOUŠÍTE A TENTO ŠROUB POTÉ NEPOVOLÍTE A VYPUSTÍTE SI TEN OLEJ…, TAK NEVÍM, JAK TO NAPRAVIT (ZKUŠENĚJŠÍ SI ASI PORADÍ )
Návod jak vyměnit převodový olej krok po kroku
- 1) nejdříve zkusit uvolnit nalévací otvor z boku. (povedlo se?) OK.
- 2) připravit si nádobu na uchycení a kus trubky jako násadu na klíč kvůli povolení (lepší páka).
- 3) zespodu velkým INBUS klíčem č. 17 (jak píšou kolegové) – je to MAXI klíč a dalo mi práci
jej vůbec sehnat – opatrně šroub uvolnit a vytékající olej zachytit do nádoby. - 4) nechat pečlivě 20 min vykapat.
Když jsem se na to podíval, co z toho šlo, nebylo to tak špatné, ale už to mělo takovou tmavě hnědou barvu.
- 5) po vykapání jsem tam vrátil stejný šroub zpět (zespodu) a pečlivě dotáhl.
- 6) TEĎ POZOR PODRUHÉ: JAK TAM DOSTAT NOVOU NÁPLŇ, KDYŽ JE TAM MÁLO MÍSTA, VYLUČUJÍCÍ NORMÁLNÍ NALITÍ SHORA: kamarád mi věnoval 0,5 litru čistou pet lahev od COLY. DO víčka jsem udělal dirku na hadičku dlouhou asi 15 cm , průměr hadičky 8 mm a pečlivě celé okolo hadičky utěsnil.
- 7) nalil jsem do tohoto nalévátka převodový olej (už bohužel nevím, jaký typ a značka 🙁 a pravidelným stlačováním jsem to hnal dovnitř do převodovky.
- 8) zvláštní je, že se mi tam nevešly ty 2 litry jak mají (?) ale asi o 0,3 deci méně (?) Prostě mi to vytékalo už přes tu nalévací hranu (i když jsem chvilku počkal, aby to steklo).
- 9) po dolití pečlivě zašroubovat a pečlivě dotáhnout nalévací zátku z boku
- 10) nějaký ten čas po pravidelném užívání – tedy spíše při odjezdu z delšího stání na místě kontrolovat těsnost zátek (olejové skvrny na parkovacím stání). Budou-li, vylézt ven a
zkontrolovat, co je to za náplň.
A jak to řadí? Mnohem lépe, bezproblémově a hlavně to vědomí, že ja tam zase něco nového 🙂
Jinak zatím žádná netěsnost tak cca 1/2 roku od výměny.
Ti zkušenější z Vás, poradíte, jestli je to vše správně? Eventuálně mě opravte,
pokud se někde mýlím….
Jinak nejsem auto opravář, většinu věcí si nechávám dělat, ale na tohle jsem si troufl sám… Tak šťastné pořízení
Návod na fotografiích
Napsat komentář