U většiny aut včetně Octavie najdete obvykle čtyři různé filtry – palivový, pylový, vzduchový a olejový filtr. Včasnou výměnu všech z nich důrazně doporučuji, pomůžete tak zamezit přílišnému opotřebení vozu. Osobně jsem tento týden měnil prachový a pylový filtr v autorizované servisu. Olejový filtr stojí cca 500 Kč a výměna prachového a pylového za práci přibližně 200 Kč, jde tedy o relativně levnou záležitost. Výměna palivového filtru pak vychází také na cca 250 Kč. Jak vidíte na postupu níže je to záležitost na 5 minut.
- interval výměny: ideálně po každých 60.000 km
- diskuse na téma palivový filtr
Cena palivového filtru
Cena palivového filtru se samozřejmě pohybuje v závislosti na konkrétním modelu a motorizaci auta. Pro představu lze však napsat, že jde o součástku mezi 200 až 500 Kč. Naftové palivové filtry jsou dražší.
Stručný návod na výměnu palivového filtru u Octavie 1 1,9 TDI
Palivový filtr se nachází na pravé straně motoru ve směru jízdy. Vedle kapaliny ostřikovače a chladící kapaliny. Mezi nimi najdete palivový filtr. Nejprve odpojíte pojistku od ventilu, ventil opatrně vytáhnete ven. Nyní povolíte spony (někdo šroubuje, někdo bude jen cvakat), sponky si posunete z hadiček filtru a dáte je bokem abyste se dostali k filtru.
Hadičky nyní kleštěmi lehce odtrhnete. Následně hadičku vysunete a dáte do vyšší polohy, aby z toho nic nevytékalo zbytečně. Objímku filtru také lehkým vyšroubováním povolíte a následně můžete palivový filtr vyndat. Následně přidáte nový filtr a zasunete na původní místo a vše dále napojíte.
Ideální však máte podívat se na názorná videa viz níže. Pokud máte k návodům osobní připomínky či máte svou osobní zkušenost s výměnou neváhejte sdílet rady s dalšími čtenáři. Děkuji
Napsat komentář