Speciální o 8 cm prodloužená verze vozu byla určena pro české politiky, kteří používali především vozy BMW a Audi, a měla maximální výbavu Laurin&Klement.
Speciální o 8 cm prodloužená verze vozu byla určena pro české politiky, kteří používali především vozy BMW a Audi, a měla maximální výbavu Laurin&Klement (klimatizace, kůže, tempomat atd.) doplněnou o další prvky jako telefon vpředu, čtecí lampičky a sklopný stolek vzadu. Říká se, že to byl současný prezident Zeman, který vyslovil přání českých vozů pro české politiky. Výsledek však byl nevalný. V roce 1999 ještě nebyl ve výrobě Superb a tak Octavia Long neuspěla.
O pohon se staral klasický motor 1.8 T o výkonu 110 kW. Prodloužení bylo dosaženo rozšířením středního sloupku, čímž se zvětšilo místo pro cestující na zadních sedadlech – to byla ostatně velká bolest první generace před faceliftem. Facelift doznal drobného vybrání zadní části předních opěradel, aby se místo pro zadní cestující zvětšilo. Nebylo to ovšem tak markatní a vše trochu napravila až druhá generace Octavie. Měla být vyrobena série 200 takto upravených vozů. Údajně dodala škodavka státní správě jen 25 exemplářů (jiné informace však říkají 17 kusů), pět z nich bylo ve verzi po faceliftu.
Pokud si budete chtít verzi Long prohlédnout naživo, musíte do Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, kde je umístěna v patrovém regálu. Bohužel zespoda je vidět hůře, to jsme kritizovali už těsně po otevření. Nevíme, zda se situace už změnila a auta je tak možné si prohlédnout lépe.
Foto: Škoda, Z.Patera Auta5P, Škoda Auto Muzeum 2013 + 2003.
Napsat komentář